| کد خبر: 254309 |

افزایش ظرفیت پذیرش مسافر از ۲میلیون به ۶ میلیون نفر در سال

آیین پیش راه اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش و برخی از مسئولان محلی و مدیران عامل شرکت های تابعه سازمان برگزار شد.

تین نیوز

آیین پیش راه اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش و برخی از مسئولان محلی و مدیران عامل شرکت های تابعه سازمان برگزار شد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، روز گذشته 12 فروردین، آیین پیش راه اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش با حضور سعید پورزادی، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و عزت الله محمدی مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش و برخی از مسئولان محلی و مدیران عامل شرکت های تابعه سازمان برگزار شد.

به گفته پورزادی پذیرش و بدرقه آزمایشی مسافران از ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش تا ۴هفته ادامه خواهد داشت و در صورت پذیرفته شدن آزمون ها، مجوز بهره برداری این طرح از سوی سازمان هواپیمایی کشور صادر می شود.

گفتنی است این ترمینال در مساحت ۴۹ هزار متر مربع ساخته شده و با بهره برداری از آن ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه از ۲ میلیون نفر به ۶ میلیون نفر در سال افزایش پیدا می کند.

شایان ذکر است فرودگاه کیش در ایام نوروز امسال با افزایش تعداد مسافر و ورودی و خروجی نسبت به مدت مشابه سال قبل، مواجه بوده است.

در این میان جمع کل مسافران ورودی و خروجی هوایی در نوروز ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا  ۶ فرودین ۱۴۰۲، ۱۴۵هزار و ۳۸۱ نفر به ثبت رسیده است.

بیشترین آمار پرواز ورودی و خروجی نیز ۱۳۳ پرواز بوده که مربوط به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ است که تراکم و تعدد پروازها در این روز چشمگیر بوده است.

با بهره برداری از پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش و  افزایش این آمار، تسهیل در تردد مسافران حاصل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.