| کد خبر: 253580 |

فروش بلیت هواپیما با اقامت اجباری در کدام مسیرهای پروازی ممنوع شد؟

سازمان هواپیمایی همزمان با مسدودسازی سایت‌های متخلف فروش بلیت، از ممنوعیت فروش بسته پروازی از مبداء تهران به ۷ شهر از جمله مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، کرمان، اهواز و تبریز خبر داده است.

تین نیوز

سازمان هواپیمایی همزمان با مسدودسازی سایت‌های متخلف فروش بلیت، از ممنوعیت فروش بسته پروازی از مبداء تهران به ۷ شهر از جمله مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، کرمان، اهواز و تبریز خبر داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، از صبح امروز (دوشنبه ۲۲ اسفند) ۹ سایت متخلفت فاقد مجوز و متخلف که با آشفته کردن بازار و تضییع حقوق مردم اقدام به فروش بلیت هواپیما می‌کردند مسدود شد.

همزمان بعد از گزارش ایرنا از فروش چارتری پروازهای نوروزی با قیمت‌های چند برابری که مسافران نوروزی را مجبور می‌کرد برای رسیدن به مقصد روی بلیت هواپیما یک شب اقامت اجباری بردارند، فروش بلیت با اقامت اجباری در ۷ مسیر پروازی ممنوع شد.

سازمان هواپیمایی با اعلام افزایش اقدامات نظارتی در عملیات پروازهای نوروز ۱۴۰۲ اعلام کرده است: فروش بسته پروازی از مبداء تهران به مقاصد مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، کرمان، اهواز و تبریز که حدود ۸۰ درصد پروازها را به خود اختصاص می‌دهند ممنوع است.

بر اساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری شرکت‌های هواپیمایی موظفند تمام ظرفیت فروش را در این مسیرها باز کنند و برای فروش بلیت مسافر را مجبور به خرید اقامت اجباری نکنند.

از ابتدای اسفند امسال مسافران نوروزی در مسیرهای مشهد، کیش، بندرعباس، اهواز، شیراز و بسیاری از شهرهای دیگر در تماس تلفنی با ایرنا از اینکه نمی‌توانند برای حضور پیش خانواده در شب سال تحویل بلیت هواپیما خریداری کنند، گلایه داشتند و می‌گفتند: بلیت هواپیما پیدا نمی‌شود و فقط با قبول یک شب اقامت اجباری می‌توانیم در محدوده قیمتی ۳ تا ۶ میلیون تومان بلیت را فقط برای یک مسیر پروازی پیدا کنیم.

برای مثال پرواز تهران- مشهد هواپیمایی ساها به علاوه یک شب اقامت اجباری روی بلیت برای روز (شنبه ۲۷ اسفند) به رقم ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. در مسیر تهران- کیش نیز بلیت هواپیمای شرکت هواپیمایی کیش برای یک نفر با یک شب اقامت اجباری به مبلغ بیش از ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما چارترکنندگان چه کسانی هستند که برنامه سفر مردم را با قیمت‌های کلان تحت تاثیر قرار می‌دهند.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.