| کد خبر: 229504 |

پیش نویس آیین نامه نحوه استفاده از پهپاد غیرنظامی منتشر شد

سازمان هواپیمایی کشوری پیش نویس مقررات بهره برداری از پهپادهای غیر نظامی را برای جمع آوری نظرات کارشناسان منتشر کرده است.

تین نیوز

سازمان هواپیمایی کشوری پیش نویس مقررات بهره برداری از پهپادهای غیر نظامی را برای جمع آوری نظرات کارشناسان منتشر کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، پیش نویس قوانین و مقررات حوزه پهپادهای غیرنظامی با عنوان «مقررات وسایل پرنده هدایت پذیر از دور (پهپاد) CAD ۹۰۶۰» در تارنمای سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی https://www.cao.ir/rules_and_regulation در بخش مقررات پیشنهادیِ وب سایت این سازمان قرار گرفت.

بهره برداران و فعالان حوزه پهپادهای غیر نظامی می‌توانند نسبت به ارسال نقطه نظرات خود از طریق بخش «نظرات پیشنهادی» سامانه قوانین و مقررات اقدام کنند.

بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور در آبان ماه سال گذشته، کلیه فعالیت‌های پهپادهای غیر نظامی اعم از صدور مجوز فعالیت، واردات، تولید، بهره‌برداری، ثبت، نصب پلاک، صدور گواهینامه پروازی، تعمیرات و … را سازمان هواپیمایی کشوری عهده دار خواهد بود و هیچ مرجعی اعم از حقیقی یا حقوقی مجاز به صدور مجوزهای مذکور و یا تشکیل سامانه و فعالیت در این حوزه نیست.

سازمان هواپیمایی کشوری نیز پس از این مصوبه شورای امنیت کشور اعلام کرد: بر اساس ماده ۱۶ قانون هواپیمایی کشور، حق تعقیب کیفری متخلفان از سوی این سازمان محفوظ خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.