| کد خبر: 213733 |

هشدار سازمان هواپیمایی درباره بازگشت محدودیت‌های پروازی

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی در پروازها رعایت نشود ناگزیر به بازگرداندن محدودیت‌های پروازی هستیم.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی در پروازها رعایت نشود ناگزیر به بازگرداندن محدودیت‌های پروازی هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی، رضا جعفرزاده اظهارداشت: کلیه شرکت های هواپیمایی، فرودگاه‌ها، شرکت هایی که خدمات زمینی، بار، مسافر و خدمات ویژه ارائه می دهند، خلبانان و کادر پروازی، خدمات پرواز، واحد کنترل پرواز(ATS)، مسئولان پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه، کارکنان خدمات مسافر، تعمیر و نگهداری هواپیما، موظف به رعایت شیوه نامه کد ۱۹۰۰ سازمان  هواپیمایی کشوری هستند.

وی افزود: بازرسی های مستمر سازمان هواپیمایی کشوری از بخش های مختلف صورت می گیرد و چنانچه کوتاهی در این زمینه مشاهده شود به بخش مربوطه تذکر کتبی و در صورت تکرار طبق مقررات برخورد خواهد شد.

جعفرزاده ادامه داد: ایمنی و سلامت پروازها اولویت سازمان هواپیمایی کشوری است و رعایت دستورالعمل ها الزامی است در غیر این صورت بازگشت به محدودیت ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: طبق تعاریف اشاره شده در شیوه‌نامه بهداشتی، اگر بیمار مشکوکی، یکی از علائمی چون تب بیش از ۳۸ درجه، سرفه های مکرر، نفس های غیرعادی و یا تنگی نفس، استفراغ مداوم و تشنج داشته باشند جهت حفظ سلامت سایر مسافران از پروازش جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه فاصله گذاری‌های اجتماعی در محیط فرودگاه‌ها و داشتن ماسک برای تمامی مسافران از محوری ترین اصول توصیه بهداشتی است به مسافران توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا عدول از شیوه نامه سازمان، مراتب را از طریق کارت نظر سنجی به این سازمان اطلاع دهند همچنین روابط عمومی شرکت ها و فرودگاه‌ها ملزم به ارائه گزارش مداوم اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته خود به سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.