| کد خبر: 182502 |

◄ برای کاهش چارتر؛ باید مشکل نقدینگی ایرلاین‌ها حل شود

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: یکی از دلایل بسیار مهمی که ایرلاین‌ها به سمت چارتر می‌روند، مشکل نقدینگی آن‌هاست.

تین نیوز

اخیراً وزیر راه و شهرسازی در راستای کاهش پروازهای چارتری عنوان کرده بود که هزینه ایرلاین متأثر از نوسانات ارزی افزایش‌یافته است از همین رو قصد داریم برای شرکت‌های هواپیمایی، سرمایه در گردش جذب کنیم تا مسائل مالی خود را حل کنند تا نخواهند بلیت‌ها را به آژانس‌ها به‌صورت چارتری پیش‌فروش کنند.

نماینده اسبق ایران در ایکائو در این رابطه به خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز  می‌گوید: یکی از دلایل بسیار مهمی که ایرلاین‌ها به سمت چارتر می‌روند مشکل نقدینگی آن‌هاست به همین جهت این اتفاق بسیار خوبی است و آن چیزی که باید دولت و سازمان هواپیمایی کشوری اصلاح کند همین موضوع است.

علیرضا منظری اضافه کرد: برای اینکه این رویه بتواند اصلاح شود باید تکلیف سرمایه در گردش برای شرکت‌های هواپیمایی ضعیف و کوچک تأمین شود.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری به دستگاه‌های اپلیکیشن رزرو بلیت اشاره کرد و افزود: این سیستم‌های نرم‌افزاری، سیستم‌های گرانی هستند و شرکت‌های کوچک و ضعیف  توان چنین کاری را ندارد از همین رو دولت می‌تواند در این زمینه‌ها به ایرلاین‌ها کمک کند و هزینه اپلیکیشن ها را پرداخت کند تا ایرلاین‌ها بتوانند از سیستم رزرو بلیت با هزینه کمتری استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: در واقع همین کمک دولت ‌به‌ شرکت‌های هواپیمایی نیز یک نوعی سرمایه در گردش غیر نقدی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.