| کد خبر: 182383 |

اسلامی از آن خبر داد؛

◄ برای کاهش چارتر، برای ایرلاین‌ها سرمایه در گردش جذب می‌کنیم

قصد داریم برای شرکت‌های هواپیمایی، سرمایه در گردش جذب کنیم تا مسائل مالی خود را حل کنند تا نخواهند بلیت‌ها را به آژانس‌ها به‌صورت چارتری پیش‌فروش کنند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هزینه ایرلاین متأثر از نوسانات ارزی افزایش یافته است، عنوان کرد: به همین دلیل قصد داریم برای شرکت‌های هواپیمایی، سرمایه در گردش جذب کنیم تا مسائل مالی خود را حل کنند تا نخواهند بلیت‌ها را به آژانس‌ها به‌صورت چارتری پیش‌فروش کنند.

با گزارش تین‌نیوز، محمد اسلامی درباره ممنوعیت پرواز چارتری امروز در جمع خبرنگاران، گفت: آنچه اعلام کردیم این بود که پرواز چارتری برای پروازهای برنامه‌ای، ممنوع است؛ پس ما نگفتیم پروازهای چارتری به‌طور کامل قطع شود؛ بلکه صحبت ما این بود که پروازهای چارتری باید با بسته سفر همراه باشد؛ به‌نحوی‌که ایرلاینی که چارتر می‌کند، خودش هم مسافر بیاورد؛ نه این‌که ایرلاین‌ها، پروازها را به آژانس‌ها بفروشند تا آن‌ها اقدام به چارتر کردن پروازها کنند؛ پس این کار خلاف است.

به گفته اسلامی، سازمان هواپیمایی کشوری دی‌ماه امسال به همه ایرلاین‌ها اعلام کرد تا یک بهمن فرصت دارند تا پروازهای چارتری را کاهش دهند. این سازمان به شش شرکت هواپیمایی تذکر کتبی داده است. بااین‌حال هزینه ایرلاین متأثر از نوسانات ارزی افزایش‌یافته است؛ به همین دلیل قصد داریم برای شرکت‌های هواپیمایی، سرمایه در گردش جذب کنیم تا مسائل مالی خود را حل کنند و نخواهند بلیت‌ها را به آژانس‌ها به‌صورت چارتری پیش‌فروش کنند.

وی افزود: امروز شاهد تست سرد ترمینال «سلام» در فرودگاه امام خمینی، با ظرفیت پنج‌میلیون مسافر در سال هستیم که در بهار ۹۸ آماده خواهد شد. این در حالی است که در حال حاضر، به‌طور شبانه‌روزی ساخت‌وساز در این زمینه برقرار است و اولویت ما این است که هیچ کاری برای افتتاح باقی نماند؛ چراکه اگر می‌خواستیم در دهه فجر، ترمینال سلام را افتتاح کنیم، امکان آن وجود داشت؛ اما هم‌زمان با حضور مردم، شاهد عملیات عمرانی بودیم که نمی‌خواستیم این اتفاق رخ بدهد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بااین‌حال بخشی از نیروهای انسانی در ترمینال سلام مستقر شدند و تجهیزات نیز در حال نصب است؛ البته برای عید ۹۸ این ترمینال آماده نیست و اواسط بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.