| کد خبر: 84884 |

خان‌بلوکی در گفتگو با تین نیوز:

◄ بی‌باری کشور را فراگرفته است / کامیون‌های شرکت مالک محدودیت نوبت بارگیری ندارند

تین‌نیوز | رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای کشور تصریح کرد: حتی یک کامیون بدون نوبت از سالن اعلام بار پایانه بندرعباس خارج نشده است و طبق قوانین  خودروهای شرکت مالک می‌توانند بدون نوبت اقدام به بارگیری کنند.

محمد خان‌بلوکی در گفتگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به تجمع و اعتراض رانندگان در برخی پایانه‌های کشور ازجمله بندرعباس در خصوص عدم رعایت نوبت اظهار داشت: امکان ندارد، باری در سالن اعلام بار بدون نوبت خارج شود؛ اما طبق قانون خودرو تحت مالکیت شرکت‌ها، می‌توانند بدون نوبت بارگیری کنند.

خواب سه هزار کامیون منتظر بار در بندر امام(ره)
وی با بیان اینکه «بی‌باری کشور را فراگرفته است» گفت: برای هر 10 کامیون سه بار وجود دارد و هفت خودرو بدون بار باقی می‌ماند. همان‌طور که طبق بازدید بنده در ماه گذشته بندر امام (ره) با گنجایش 700 کامیون شاهد خواب سه هزار کامیون در انتظار بار است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای کشور با توجه به اقدام افراد ناشناس برای تحریک سایر رانندگان تصریح کرد: هدف آن‌ها ایجاد تشنج میان رانندگان و فشار بر شورای تأمین استان به‌منظور تعطیلی سالن اعلام بار است.

رئیس اتحادیه تعاونی حمل بار کشور با اشاره به نتایج تعطیلی یک سالن اعلام بار گفت: حق راننده در سالن اعلام بار محفوظ می‌ماند و بدون آن شرکت‌های سودجو می‌توانند در مقدار کرایه پرداختی به رانندگان دخل و تصرف کنند. به همین خاطر این بامبول را ایجاد کرده‌اند.

خان‌بلوکی با اشاره به دلایل حذف نوبت خودروهای تحت مالکیت شرکت‌ها در سالن اعلام بار بیان داشت: این اقدام به‌منظور ایجاد مشوقی برای سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل جاده‌ای و خرید ناوگان تحت تملک رانندگان از سوی شرکت‌ها است.

وی با بیان اینکه «رانندگان نیز با 12 کامیون می‌توانند شرکت حمل‌ونقلی تأسیس کنند» گفت: همچنین با مشارکت و ارائه 50 کامیون می‌توانند یک شرکت حمل‌ونقل توانمند ایجاد کنند که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز ظرف یک هفته جواز و سایر مقدمات را برای آن‌ها صادر و فراهم می‌کند.

رئیس اتحادیه تعاونی حمل بار کشور خاطرنشان کرد: رانندگان حاضر در اتفاقات پایانه بندرعباس در صحبت تلفنی با بنده نام مدیر شرکتی را عنوان کردند که بخشی از تحرکات از سوی وی خط داده می‌شد؛ اما به امید خدا بسیاری از رانندگان متوجه بامبول‌های افراد سودجو شدند و باقی مسائل با همکاری مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان هرمزگان برطرف خواهد شد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای کشور در ادامه از بهبودی وضعیت حمل بار در مهر و آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: پس از رفع تحریم‌ها تا ثبت سفارش‌ها از سوی شرکت‌ها در کشورهای غربی تائید و کالاهای سفارشی توسط کشتی‌ها به‌سوی ایران بارگیری و ارسال به بندرها ایران شود چند ماهی به طول می‌انجامد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    جناب خان بلوکی!شما که میگی بندر امام هم بار که پس چرا امروز بندر امام اعتصابیون شروع شده به خاطر کم بودن کرایه آقای خان بلوکی! فقط اگه میخاین کاری انجام بدین فقط باید با مردم صادق باشین وگرنه خدا میدونه وضعیت کشور چی میشه!!

  • 0 0

    فکر کنم شما هم جاتون راحته و نمیدونی داره بین رانندگان چی میگیره شما هم خودتونو به خواب زدید چرا نمیدونم!!!!!

  • 0 0

    من اهل داراب فارس هستم آقای خان بلوکی! ما تمام مشکلاتمان را با ریس انجمن صنفی داراب میگیم و اونا هم حتما به شما ارجاع میدن چرا و به چه دلیل این حرفا رو میزنید دیگه خودتون میدونین با وجدانتان البته اسم وجدان که میاد یاد سریال مهران مدیری میگفتم!!!!!

  • جواد 0 0

    موضوع اینه که با حذف نوبت واسه کامیون های شرکتی، شرکت های حمل و نقل تشویق به خرید کامیون نمیشن. این شرکت ها میان از کامیون های رانندگان تحت پوشش میگیرن و بدون نوبت بهشون بار میدن اما زیر نرخ تعرفه مصوب. مثلا کرایه ۳ میلیونی رو میدن ۲ میلیون. اما از صاحب کالا ۳ میلیون میگیرن. این وسط ۱ میلیون میزارن جیب خودشون. این نتیجه این قانون جدیده و باعثایجاد مالکیت شرکتی کامیون نشده و نخواهد شد چون شرکت حمل و نقل نمیخواد خودشو درگیر کامیون و هزینه هاش کنه. و فقط از این قانون سو استفاده می کنن

  • شهرام 0 0

    خودت چند دستگاه ماشین داری که بی نوبت بار میزنن آقا. تو که خودت می دونی شرکت ها ماشین نمیخرن فقط از ماشین رانندگان تحت پوشش میگیرن و بهشون بار میدن با کرایه کمتر و مابه تفاوتشم میخورن. زحمتش مال رانندگان است اما سودش مال شرکت های حمل ونقل. این انصافه

  • محسن 0 0

    هیچ شرکت حمل و نقلی نمیاد ماشین بخره و خودشو در گیر هزینه نگه داری کامیون و راننده کنه. این حرف ها فقط برای ایجاد رانت واسه شرکت های حمل و نقله. همانطور که قانون گذاشتن واسه واردات کامیون سه ساله کار دست دوم واسه شرکت های حما و نقل. اما شرکت ها ماشین اوردن و فروختن به رانندگان هیچ شرکتی حتی یک ماشین واسه خودش نگه نداشته. شما فقط دنبال{…}

  • 0 0

    رییس انجمن صنفی ترکیه اعتصاب اعلام میکنه کامیونهای ترانزیت ترک داخل ایران تو پارکینگهای ایران وای میسن و حرکت نمیکنن با اینکه تو ترکیه اعتصابه ولی{…} ما این حرفها ی کذب رو میزنه این به این معناست که{…} سیستم حمل و نقل(…) دچار فساد شدند

  • 0 0

    گوشت که بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک!!!!!!!!!

  • فرهاد 0 0

    همه این مسایل به این دلیله که انجمن صنفی رانندگان با شرکت های حمل و نقل دستشون توی یک کاسه است. فقط سر رانندگان که تمامه زحمت این شغل رو دوششونه بی کلاه میمونه.

  • محمدکاظم نیمه فروش 0 0

    ظرفیت ناوگان حمل بار کشور حتی اگر شرایط اقتصادی عالی هم باشد بسیار بیشتر از میزان بار موجود در کشور است بنابراین در شرایط فعلی که میزان بار هم در کشور بسیار کاهش یافته است دولت میتواند برای کاهش تعداد ناوگان موجود وکاستن از تبعات اجتماعی بی باری ناوگان امسال واردکنندگان خودرو از خارج را ملزم نماید که فقط ناوگان فرسوده باری را برای ترخیص خودروهایشان از گمرک اسقاط نمایند تا بدین طریق هم ناوگان فرسوده باری اسقاط و حذف شود وهم از تعداد ناوگان کاسته شده و زمان توقف ناوگان جوانتر برای گرفتن بار کاهش یابد و طبعا از تبعات اجتماعی بیکاری ناوگان ورانندگان نیز کاسته میشود.