بازدید سایت : ۶۷۵۸۰
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با تین نیوز:

◄ آزمون، ملاک ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی نباشد / لزوم تغییر آیین نامه ثبت شرکت های حمل و نقل بین المللی

◄ آزمون، ملاک ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی نباشد / لزوم تغییر آیین نامه ثبت شرکت های حمل و نقل بین المللی

تین نیوز | عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تاکید کرد: باید نحوه ثبت شرکت های حمل و نقل بین المللی  از روش برگزاری آزمون جدا شود و تخصص فردی و رتبه بندی نیز ملاک قرار گیرد.    

سیده فاطمه مقیمی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به برگزاری آزمون تاسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا اظهار داشت: باید روش ثبت شرکت های حمل و نقل از شرکت در آزمون برای اخذ مجوز برای شروع کسب و کار جدا شوند زیرا در این شرایط هر شرکت قائم به فرد مدیرعامل می شود.

وی افزود: با توجه به تخصصی بودن حرفه حمل و نقل بین المللی برگزاری آزمون برای محک فعالان و متولیان این امر شاید نیاز باشد، اما مشروط بر اینکه جواز کار بر مبنای تخصص افراد، صادر و کنترل شود تا ورود و خروج نفرات به شرکت حمل و نقل دچار معضلات فعلی نشود.

عضو هیئت رئیسه اتاق تهران تصریح کرد: متاسفانه یک بازار سیاه با سرقفلی های کلان برای شرکت های حمل و نقل بین المللی ایجاد شده است؛ به طوری که شخص پس از قبولی در آزمون، شرکت خود  در برابر  پیشنهادهای وسوسه انگیز تا 90 درصد سهم، واگذار و پس از دو سال همان 10 درصد را تحویل مالک جدید می دهد. 

مقیمی با تاکید بر اینکه "باید تغییری در آیین نامه ثبت شرکت های حمل و نقل بین المللی ایجاد شود" گفت: نیازی به جستجو در الگوهای بیرونی نیست و می توان از الگوهای منطقی داخلی همچون سایر اصناف و بر اساس رتبه بندی (grade) و تخصص فردی استفاده کرد.

این فعال حمل و نقل و ترانزیت کشور با اشاره به نحوه ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی در کشورهای بلغارستان و ترکیه اذعان کرد: ثبت شرکت در سایر کشورها بر اساس ضمانت ها و آگاهی شخص نسبت به حرفه ترانزیت صورت می گیرد و یک راننده به دلیل دانش کافی با داشتن دو دستگاه کامیون نیز قادر به انجام این کار با مجوز صدور بارنامه و CMR است.

وی در پایان با اشاره به نحوه برگزاری آزمون و منابع امتحان خاطرنشان کرد: فرد متقاضی ثبت شرکت حمل و نقل باید اطلاعات کاملی در خصوص قوانین حمل کالا، ترانزیت، کنوانسیون ها، انجمن ها، تجهیزات و اطلاعات فنی خودرو سنگین و جغرافیای سیاسی و اقتصادی داشته باشد.  

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد عیقرلو

    سلام ودرود برا بانوی محترم در اقتصاد کشور موارد مطرح شده بسیار مهم است لطفا این مهم از طریق مراجع قانونی حل شود چون سازمان مجری هست با تشکر عیقرلو