| کد خبر: 243594 |

◄ پایانه‌ های مرزی برای اربعین حسینی (ع) مهیا می‌ شوند

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مهیا شدن پایانه‌های مرزی برای حضور زائران در ایام اربعین حسینی (ع)، خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مهیا شدن پایانه‌های مرزی برای حضور زائران در ایام اربعین حسینی (ع)، خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر به خوزستان و بازدید از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه گفت: هدف از حضور در پایانه‌های مرزی خوزستان، بازدید و بررسی شرایط و امکانات پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در آستانه اربعین حسینی (ع) است.

وی افزود: در چهارچوب فعالیت‌ها و هماهنگی‌های دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) و مسئولیت کمیته حمل و نقل و سوخت این ستاد، وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت مشخص تعیین شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: یکی از وظایف سازمان، بررسی وضعیت محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی به لحاظ نگهداری و ارتقاء ایمنی است که برآوردهای لازم در این زمینه انجام شده و در حال برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرای پروژ‌های تعریف شده در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام در این زمینه هستیم.

شهرکی ثانوی با بیان اینکه آماده سازی پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت: با توجه به عبور زائران کشورهای پاکستان، افغانستان از مسیر ایران، امسال سازمان با بررسی امکانات و کمبودهای احتمالی در پایانه‌های میرجاوه و ریمدان، آماده سازی این پایانه‌ها برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) را مورد توجه قرار داده تا در صورت نیاز به ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات، این مهم انجام شود.

وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای زائران اربعین حسینی (ع) نیز ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۴ هزار دستگاه مینی بوس داریم که در ایام اربعین علاوه بر لزوم فراهم کردن امکان مناسب برای استفاده زائران، هم زمان باید تقاضای سفر برای سفرهای داخلی کشور نیز مدیریت شود؛ بنابراین تلاش داریم از ظرفیت حداکثری ناوگان برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) با یک برنامه ریزی موثر استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: باتوجه به اینکه برخی از سفرها باید توسط دو راننده انجام شوند، در نظر است با انجام فراخوان رانندگان این بخش توسط شرکت‌های حمل و نقل به منظور حداکثر بهره مندی از ظرفیت ناوگان استفاده شوند.

وی تصریح کرد: ارتقاء ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی و کنترل‌های صورت گرفته در این زمینه نیز مورد توجه و در دستور کار سازمان است.

براساس این گزارش، شهرکی ثانوی در انتها گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در کنار سایر دستگاه‌های مسئول تلاش خواهد کرد با استفاده از تجربه سال‌های گذشته و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص افزایش زائران اربعین حسینی (ع) در سال جاری، خدمات مناسبی را به زائران عزیز حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.