| کد خبر: 242944 |

◄ نرخ حمل بارنامه‌ها افزایش جدیدی نخواهد داشت

معاون دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری‌ و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در حال حاضر تقاضای جدیدی برای افزایش نرخ حمل بارنامه‌ها مطرح نشده است، گفت: نظارت‌ها بر اجرای نرخ مصوب‌ با توجه به ضرورت حمل کالاهای اساسی در شرایط فعلی کشور در حال اعمال است و ادامه دارد.

تین نیوز

پیمان‌ مقدم‌ افزود: مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر افزایش کرایه‌های حمل بار به صورت متمرکز اعمال شده است و تنها در صورتی که شاخص‌های مربوط به تن - کیلومتر افزایش یابد، بازنگری در نرخ فعلی، با هماهنگی ستاد تنظیم بازار صورت خواهد گرفت و لازم است صاحبان کالا نیز نسبت به پرداخت به موقع کرایه رانندگان اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی شاخص فعلی در تعیین نرخ حمل بارنامه را چهار هزار و ۲۲۳ ریال به ازای هر تن - کیلومتر اعلام و تصریح کرد: افزایش نرخ لاستیک، روغن و لوازم یدکی در مراحل مختلف مشکلاتی را ایجاد کرد که سازمان نیز به صورت مرتب، مطالبات رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل را با مسوولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح و پیگیری کرده و در حال حاضر تعادل لازم  در افزایش نرخ بارنامه‌ها اعمال شده است.

مقدم درباره افزایش نظارت‌ها بر اجرای نرخ‌های مصوب‌ حمل بار در شرایط فعلی حذف ارز ترجیحی و نیاز کشور به تامین به موقع کالاهای اساسی نیز یادآور شد: نظارت‌ها در این زمینه در حال اجراست و راه‌های ارتباطی مختلفی نیز همچون سامانه ۱۴۱ برای اعلام مسائل و مشکلات مربوط به صاحبان کالا، فرستندگان و گیرندگان، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل دیده شده است.

حمل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن‌ کالای اساسی از ابتدای امسال تاکنون 

معاون دفتر حمل و نقل کالای‌ سازمان‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از بنادر اصلی کشور جابه‌جا شده است، یادآور شد: این میزان کالای‌ جابه‌جا شده با توجه به رشد حمل کالا در سال قبل، همچنان روند صعودی را در پیش دارد.

وی افزود: سال گذشته رکورد خوبی از حمل کالاهای اساسی در کشور به ثبت رسید به طوری که حدود ۲۷ میلیون تن کالا از مبدا بنادر اصلی  وارد کشور شد که این میزان در مقایسه با سال ۱۳۹۹ رقمی معادل هفت میلیون تن افزایش وزنی داشت.

مقدم در ادامه در خصوص ساماندهی وانت‌بارها و شرکت‌های سبک بار نیز اظهار داشت: با تصویب آخرین نسخه از دستورالعمل ضوابط تاسیس و فعالیت شرکت‌های حمل و نقل در سال ۱۴۰۱، بحث فعالیت این نوع از شرکت‌ها نیز مطرح و بررسی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون اطلاعات بیش از ۲۲۰ هزار خودرو فعال در ناوگان وانت‌بار کشور در سامانه کارت هوشمند به ثبت رسیده است، اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی برای استفاده از وانت‌بارها در حوزه حمل و نقل و صدور اسناد مورد نیاز برای فعالیت این بخش از ناوگان در دست بررسی و اقدام است و لازم است دیگر دستگاه‌های‌ نظارتی نیز برای اجرای قوانین مربوط به حمل کالا توسط این ناوگان همکاری نمایند.

وی به تعامل سازمان راهداری‌ و حمل و نقل جاده‌ای با ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی و نظارت فعالیت ناوگان سبک بار در این حوزه اشاره و تصریح کرد: نظارت بر رانندگان این بخش از  ناوگان برای استفاده‌ از کارت‌ هوشمند و اسناد حمل می‌تواند در کاهش میزان حمل کالای‌ قاچاق موثر باشد.

به گزارش ایرنا، معاون دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری‌ و حمل و نقل جاده‌ای‌ روز پنجشنبه در سفر به شهرکرد با جمعی از مسوولان‌ استانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    چراوانت بار نیسان بارنامه نمی خواهد ولی وقتی همان بار وارد کامیون می شود بیست درصد کرایه سهم دولت وباربری می شود