| کد خبر: 241741 |

عملیات بازگشایی راه خلخال - پونل آغاز شد

عملیات اجرایی بازگشایی راه مسدود شده از برف خلخال- پونل در داخل حوزه استحفاظی این شهرستان آغاز شده و در صورت بازگشایی مسیر حوزه استحفاظی استان گیلان، این مسیر بر روی خودروهای عبوری باز خواهد شد.

تین نیوز

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت: عملیات اجرایی بازگشایی راه مسدود شده از برف خلخال- پونل در داخل حوزه استحفاظی این شهرستان آغاز شده و در صورت بازگشایی مسیر حوزه استحفاظی استان گیلان، این مسیر بر روی خودروهای عبوری باز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معروف خسروی با اعلام این خبر افزود: عملیات بازگشایی این مسیر از صبح امروز با بکارگیری ۶ دستگاه ماشین آلات سنگین برف‌روبی اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خلخال در داخل حوزه استحفاضی استان اردبیل شروع شده است.

وی اظهار کرد: کار عملیات برف روبی و بازگشایی ۹ کیلومتر از مسیر برف و بهمن‌گیر و از مجموع ۲۰ کیلومتر از مسیر واقع در حوزه استحفاظی این شهرستان که از حوالی روستای مجره آغاز و تا سه راهی خلخال -پونل -اسالم درگردنه الماس تا پایان هفته جاری پایان یافته و امکان تردد خودروها در این مسیر امکان پذیر می‌شود.

خسروی گفت: در صورتی که از سمت حوزه استحفاظی استان گیلان نیز اقدام لازم برای بازگشایی مسیر مسدود شده از محور در این حوزه انجام گیرد، تردد در طول مسیر ۸۱ کیلومتری راه خلخال به پونل به طور کامل برقرار خواهد شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت: محور ارتباطی خلخال به پونل با بارش نخستین برف زمستانی از پائیز سال گذشته مسدود شده و این امر موجب انباشت انبوه برف در میان راه شده بطوریکه ارتفاع برف در برخی از نقاط بهمن‌گیر این جاده به بیش از پنج متر نیز می‌رسد .

خسروی اظهار داشت: با وجود کوتاه بودن مسیر مسدود شده از برف در داخل حوزه خلخال و در مقایسه با حوزه استان گیلان حجم ستگین برف در طول مسیر عملیات بازگشایی و برف روبی جاده  موجب طولانی شدن زمان برفروبی و بازگشایی این مسیر شده است.

 وی با توصیه به مردم جهت پرهیز از هرگونه تردد در این مسیر گفت: با پایان عملیات بازگشایی و ایمن سازی جاده، در داخل حوزه استحفاظی خلخال تنها امکان تردد خودروها در این مسیر تا انتهای حوزه استان اردبیل و ابتدای حوزه گیلان امکان پذیر خواهد بود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خلخال با توصیه به مردم جهت پرهیز از ورود به این جاده  تا زمان پایان عملیات بازگشایی ،برف روبی و  و ایمن سازی جاده اظهار کرد:با پایان کار برف روبی خبر مجاز شدن تردد خودروها در این مسیر از طریق منابع خبری موثق اعلام خواهد شد.

محور ارتباطی خلخال به پونل با مشخصات راه فرعی درجه یک، یکی از دو مسیر ارتباطی خلخال با استان گیلان است که همه ساله با آغاز نخستین برف پائیزی و با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از سقوط بهمن از سوی پلیس راه و همچنین اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال و رضوانشهر و با دپوی خاک از مبادی ورودی به این جاده برروی خودروها مسدود می‌شود. این روند در برخی از سال‌ها به بیش از هفت ماه هم می رسد.

با وجود وعده‌های داده شده از سوی مسوولان برای رفع نواقص راه از جمله احداث تونل ،گالری و بهمن گیر در طول ۱۵ کیلومتر از منطقه برف و بهمن‌گیر جاده، تا به امروز هیچ اقدامی برای تکمیل این مسیر نشده و همچنان راه خلخال به پونل بیش از نیمی از سال برروی خودروهای عبوری مسدود است .

 با توجه به ناهمواری‌های جاده خلخال- اسالم، بازگشایی وبرف روبی مسیر مسدود شده خلخال به پونل در هر دو حوزه استان اردبیل و گیلان از مطالبات مردم این شهرستان از مسوولین ذی‌ربط است .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.