| کد خبر: 234568 |

◄ آخرین آمار بارگیری کالا‌های اساسی از بنادر کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از فروردین ماه تا هشتم شهریور ماه ، بالغ بر ۱۰میلیون و ۶۰۰ هزارتن کالاهای اساسی از مبدأ هشت بندر کشور بارگیری و به مقاصد مورد نظر حمل شده است.

تین نیوز

 داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: براساس آمار بارگیری کالا‌های اساسی از بنادر کشور، بندر امام خمینی (ره) با صدور بیش از ۲۸۰ هزار بارنامه و بارگیری ۶ میلیون و ۶۵۵ هزار تن و سهم۶۲  درصدی از کل بنادر در جایگاه نخست قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی همچنین اعلام کرد: بندر شهید رجایی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن، امیرآباد با ۹۲۶ هزار تن، چابهار با ۶۰۵ هزارتن، بندر انزلی با ۵۴۲ هزار تن، نوشهر با ۳۶۳ هزار تن، فریدونکنار با ۹۵ هزار تن و بوشهر با ۲۲ هزار تن به‌ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: به‌منظور تسریع در روند جابجایی کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره)، اقدامات تشویقی از جمله تخصیص یک جفت لاستیک با نرخ دولتی به ازای ۴هزار کیلومتر پیمایش و پنج سفر از مبداء آن بندر برای کالا‌های اساسی توزیع روغن موتور با نرخ کارخانه‌های تولیدی در محل پایانه بار این بندر درم حال انجام است.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در حال حاضر با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از جمله تخصیص سهمیه ویژه کالا‌های اساسی در سالن اعلام بار پایانه بار بندر امام خمینی (ره) و همچنین امکان صدور بارنامه توسط شرکت‌های حمل و نقل استان‌ها از مبدأ این بندر که برای اولین بار در کشور عملیاتی شد، روزانه بالغ بر ۶۰ هزار تن کالا‌های اساسی توسط حدود ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون از این بندر جابه‌جا می‌شود که این رقم در روز چهارشنبه  سوم شهریور به رقم بی‌سابقه ۲هزار و ۷۳۶ دستگاه و ۶۶هزار و ۸۰۶ تن رسیده است.

وی تصریح کرد: با انجام اقداماتی همچون تسریع در توزین و خروج کالا از بنادر و انبارها، افزایش تجهیزات بارگیری و کاهش وقفه‌ها در زمان تغییر شیفت کارکنان در انبار‌ها و همچنین پرداخت به موقع کرایه قطعاً در استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان حمل ونقل جاده‌ای و تسریع در حمل کالا‌های اساسی راهگشا خواهد بود.

امانی همچنین از تلاش و همراهی تمامی رانندگان شریف و تلاشگر بخش حمل و نقل کالای کشورمان که به رغم نامناسب بودن شرایط آب و هوایی و دشواری‌ها و مشکلات اقتصادی و شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در امر جابجایی کالا‌های اساسی مورد نیاز هموطنان اهتمام دارند، تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است در نشست ۲۱۹ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور که روز سه شنبه هفته جاری با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و تمامی دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، مقرر گردید حمل یکسره کالا‌های اساسی از کشتی‌های موجود در بنادر به مقاصد داخلی در جهت تسریع در حمل و رساندن محمولات مذکور به مردم عملیاتی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.