| کد خبر: 233383 |

◄ تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی از تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در خصوص رعایت دستورالعمل ها پروتکل های بهداشتی خبر داد.

تین نیوز

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی از تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی  برون شهری در خصوص رعایت دستورالعمل ها  پروتکل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش تین نیوز، مهدی گرجی گفت: با توجه به گسترش  دوباره پیک پنجم شیوع بیماری کرونا دلتا در استان های مجاور و لزوم توجه بیش از پیش به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری، نظارت بر عملکرد شرکت ها و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در محورهای مواصلاتی استان تشدید می شود.

وی افزود: این تیم های نظارتی متشکل از نمایندگان پلیس راه فرماندهی انتظامی استان و کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای علاوه بر حضور در پاسگاه های ثابت پلیس راه، با استقرار در محورهای مواصلاتی بر عملکرد رانندگان و شرکت های حمل و نقل مسافر نظارت داشته و  علاوه بر بررسی وضعیت ایمنی و رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی، به وضعیت رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی  مسافری بویژه استفاده از 50 درصد ظرفیت ناوگان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نظارت خواهند نمود.

گرجی عنوان کرد: استعلام وضعیت ابتلا مسافران به بیماری کرونا به صورت سیستمی توسط نرم افزار صدور بلیت انجام می شود و علاوه بر انجام نظارت های حضوری در محل شرک تها و مؤسسات حمل و نقل مسافر و استقرار تیم های کنترلی در محورهای مواصلاتی، نظارت های لازم از سوی کارشناسان اداره کل بر نحوه عملکرد رانندگان به استفاده از ماسک و هم چنین توقف در محل مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی جهت صرف غذا و ادای فریضه نماز به صورت روزانه و با استفاده از سامانه سپهتن نیز انجام می شود و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش مبنی بر عدم رعایت موضوع مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل (ماده 12) ، رانندگان (ماده 11) و ناوگان (ماده 14) ارجاع و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی  هم چنین از فراهم بودن زیرساخت های دریافت بلیت با استفاده فناوری های نوین اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش هزینه های سفر، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش سفرهای شهری و هم چنین رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از ازدحام مسافر در پایانه های مسافری و شرکت های حمل و نقل ، مسافران می توانند نسبت به دریافت بلیت با برنامه ریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکت های مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir  و www.payaneha.com بدون مراجعه به پایانه های مسافری و یا شرکتها و مؤسسات حمل و نقل مسافر اقدام نمایند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در جهت ارتقاء سطح خدمات، رعایت پروتکل های بهداشتی، ایمنی سفر و ... از مسافران تقاضا دارد با طرح هر گونه شکایات، انتقاد یا پیشنهاد از طریق  سامانه 141 و سامانه پیام کوتاه 300056141 ما را در نظارت مستمر و ارتقاء سطح خدمات یاری نمایند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با توجه به شرایط اقتصادی وگرانی چند صد برابر قطعات واستهلاک اتوبوس نسبت به تاکید به ۵۰ یا۶۰ درصد ظرفیت امکان تامین هزینه صرف شده هرسرویس نمیباشد ومالکان با ضرر وزیان روبرو میباشند آقای عقل کل مگرهزینه وقیمت مایحتاج طی طریق زندگی آنمالک با نصف قیمت محاسبه ویا غرامتی ازطرف دولت در این خصوص پرداخت میشود؟ اقای هیئت وزیر ان محترم و مسبب تصویب این دستور العمل دستور اگر یک ماه حقوق شما هارا با نصف ماه پرداخت کنند چه حالی برایتان دست خواهد داد وچه اتفاقی در زندگیتان خواد افتاد