| کد خبر: 219655 |

جا به جایی ۲۴۲ میلیون تن بار از بنادر کشور در ۶ ماهه ابتدای امسال

یک مقام مسئول در سازمان راهداری از جا به جایی ۲۴۲ میلیون تن کالا توسط رانندگان کامیون در بنادر کشور خبر داد.

تین نیوز

یک مقام مسئول در سازمان راهداری از جا به جایی ۲۴۲ میلیون تن کالا توسط رانندگان کامیون در بنادر کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد حمداللهی معاون دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدایی امسال ۲۴۲ میلیون تن بار در قالب ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سفر جابه‌جا شده است، گفت: این میزان جا به جایی کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: از این ۲۴۲ میلیون تن بار، ۵۰ میلیون تن مربوط به کالا و محصولات کشاورزی دامی و مواد غذایی و اقلام ضروری است.

معاون دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: این میزان کالا حدود ۲۰ درصد از کل کالاهای جا به جا شده در مدت ۶ ماه است و بخش عمده‌ای از کالاها با توجه به نیاز کشور مربوط به محصولات کشاورزی دامی و مواد غذایی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸.۳ درصد افزایش داشته است.

حمداللهی همچنین از افزایش جا به جایی کالاهای اساسی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال جا به جایی کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ویژه از بنادر کشور رشد چشم گیری داشته است، به‌طوری‌که ۱۰.۵ میلیون تن کالای اساسی در ۶ ماه ابتدای امسال در کشور جا به جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

حمداللهی اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به شرایط کشور و نیاز کشور به کالاهای اساسی در این مدت شاهد رشد و جا به جایی کالاهای اساسی از بنادر کشور بوده‌ایم.

بندر امام خمینی(ره) رتبه اول در حوزه واردات کالای اساسی

معاون دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: ۴۳۰ هزار کامیون دار به ویژه در حوزه کالاهای اساسی اقدام به جابه‌جایی کالاها کرده‌اند که حدود ۶۰ درصد از کالاها اساسی از بندر امام خمینی(ره) صورت گرفته و ۱۲ و نیم درصد از جا به جایی کالاها در بندر شهید رجایی و ۸ درصد از جا به جایی کالاهای اساسی هم در بنادر امیرآباد صورت گرفته است.

او ادامه داد: در این مدت رشد بسیار خوبی را در تمامی بنادر شاهد بوده‌ایم که همچنان در حوزه جا به جایی کالای اساسی فعالیت های لازم را انجام می‌دهیم.

حمداللهی توضیح داد: کامیون داران در این ایام با تمام توان اقدام به جا به جایی کالاها کرده‌اند و این روند جا به جایی کالاها همچنان از بنادر کشور ادامه دارد و ما هم سعی کرده‌ایم با حمایت‌های صورت گرفته شاهد افزایش انگیزه برای رانندگان باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.