| کد خبر: 219289 |

۶۰ درصد عوارض الکترونیکی آزادراه‌های دولتی پرداخت نشد

معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای گفت: فقط ۴۰ درصد عوارض الکترونیکی آزادراه‌های دولتی توسط مردم پرداخت شده است که این موضوع روند نگهداری و بهسازی مسیرهای آزادراهی را با مشکل مواجه می‌کند.

تین نیوز

معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای گفت: فقط ۴۰ درصد عوارض الکترونیکی آزادراه‌های دولتی توسط مردم پرداخت شده است که این موضوع روند نگهداری و بهسازی مسیرهای آزادراهی را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خداداد مقبلی گفت: درحالی که ایمن سازی و بهسازی هر کیلومتر مسیر آزادراهی با توجه به تورم فعلی بین ۳ تا ۵ میلیارد تومان هزینه دارد و نسبت به نوع مسیر و قیمت ارز متغییر است، با مشکل دریافت عوارض الکترونیکی آزادراهی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی طرحی بود که دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را برای اجرای درست آن داشت و نهایتا توانستیم از ابتدای سال گذشته چهار آزادراه دولتی را به اخذ عوارض الکترونیکی مجهز کنیم تا هم صف خودروها در عوارضی شهرها کاهش یابد و هم برنامه هوشمند سازی مسیر آزادراهی کشور محقق شود و هم برنامه اصلی برای صرفه جویی در مصرف سوخت با کاهش زمان سفر به انجام برسد.

مقبلی گفت: اکنون آزادراه‌های کرج – قزوین، قزوین –زنجان، تهران- ساوه، تهران - قم و بندرعباس - بندر شهید رجایی به اخذ عوارض الکترونیکی مجهز است اما شاهد هستیم که فقط ۴۰ درصد عوارض توسط مردم پرداخت شده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای از تلاش برای اعمال قوانین سختگیرانه و اصلاح قوانین بالادستی برای پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی توسط مردم خبر داد و گفت: به دنبال مصوبه‌ای هستیم تا زمانی که صاحب خودرو برای تعویض پلاک مراجعه می‌کند نسبت به پرداخت عوارض الکترونیکی اقدام و سبب امکان تعویض پلاک برای وی فراهم شود.

مقبلی با بیان اینکه متولی نگهداری آزادراه‌های دولتی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای است ادامه داد: هزینه آسفالت و نگهداری آزادراه‌ها، هزینه‌های هوشمندسازی و بسیاری از هزینه‌های دیگر از محل دریافت عوارض تامین می‌شود و هیچ ردیف اعتبار دولتی برای پرداخت این هزینه‌ها وجود ندارد و بنابراین نیاز است تا کاربران جاده به موقع عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنند تا هم در نگهداری و ایمن سازی شبکه آزادراهی با مشکل برنخوریم و هم بخش خصوصی برای سطح سرویس مناسب اقدام کند و مجبور به بازگرداندن باجه های عوارضی نباشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کاظم 0 0

    مسولان مربوطه باید به مشکلات اجرایی و نواقص این طرح و کاستیهای اخذ عوارض از مردم هم توجه کنند و فقط همیشه تقصیر را متوجه مردم ندانند بنده برای خودروی سواری که فروخته ام تاکنون چندین مرتبه به صورت اینترنتی از سایت nspay عوارض آزادراهی را استعلام و پرداخت کرده ام اما نکته عجیب آن است که بعد از مدتی در مراجعه به همین سایت میبینم که مجددا همان مبلغ به عنوان بدهی خودرو نشان داده میشود!!! یا در کنار دکه های اخذ بدهی آزادراهی در ورودی اتوبان زنجان قزوین شاهد عدم حضور متصدیان مربوطه در هیچ کدام از دکه های طرفین اتوبان برای مدت زمانی بیشتر از یک ساعت و دست خالی برگشتن مردم مراجعه کننده بودم پس بهتر است که سازمان مربوطه ابتدا مشکلات خود را برطرف نماید سپس لب به شکوه و گلایه از مردم بگشاید!!!!