| کد خبر: 200037 |

الزام ساماندهی سواری های مسافرکش پلاک شخصی آستارا - اردبیل

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: ساماندهی سواری های مسافرکش پلاک شخصی از چهارراه ویرمونی آستارا به استان اردبیل از الزامات است.

تین نیوز

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: ساماندهی سواری های مسافرکش پلاک شخصی از چهارراه ویرمونی آستارا به استان اردبیل از الزامات است.

رمضان دانش در جلسه شورای ترافیک بندر مرزی آستارا که در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جابجایی مسافر توسط خودروهای پلاک شخصی از آستارا به شهرهای نمین و اردبیل از 25 سال پیش در چهارراه ویرمونی کلید خورد که هیچ اقدامی در خصوص ساماندهی آنها انجام نشده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر 65 خودروی سواری پلاک شخصی از این مکان به استان همجوار مسافر جابجا می کنند، ادامه داد: این خودروها بدون مجوز هستند و با توجه به درآمدهایی را که دارند هیچگونه عوارض و مالیاتی را پرداخت نمی کنند و حق و حقوق مسافر توسط اغلب آنها رعایت نمی شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی آنها از پنج سال پیش آغاز شده است، افزود: تاکنون این مهم محقق نشده و دخالت های برخی ها از قبیل دکه داران آن مکان، روند مذکور را کند کرده است.

دانش با تأکید بر اینکه جابجایی مسافر در چهارراه ویرمونی باید تشکیلات قانونی داشته باشد، خاطرنشان کرد: مکان مذکور به دلیل واقع شدن در حاشیه جاده چهاربانده کمربندی، جای امنی برای جابجایی مسافر نیست و باید کارشناسان برای ایجاد محیطی امن بررسی های لازم را انجام دهند.

وی محل مورد نظر را در حریم شهرداری آستارا برشمرد و تصریح کرد: دکه های آنجا که بسیار مسأله ساز هستند، باید حریم قانونی راه را رعایت و خودروها از طریق سایت شرکت حمل و نقل برای کسب مجوزهای لازم اقدام کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا در بخش دیگر سخنان خود بهره مندی از سهمیه سوخت را از دیگر مزایای این ساماندهی دانست و گفت: در حال حاضر هیچ مجوزی برای تغییر در قیمت ها و نرخ کرایه ها صادر نشده است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.