| کد خبر: 199091 |

عملیاتی شدن پدافند غیرعامل در راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی

پدافند غیرعامل در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی عملیاتی شد.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت: پدافند غیرعامل در حوزه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان عملیاتی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اروجعلی علیزاده، با بیان اینکه پدافند غیرعامل نقش مهم و حیاتی در حوزه های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایفا می کند، افزود: با توجه به ماهیت فعالیت های حوزه های راهداری و حمل و نقل جاده ای، مجموعه فعالیت های پدافند غیرعامل برای پیشگیری و کاهش اثرات حوادث طبیعی در راستای عملکرد این اداره کل انجام می شود.

وی تشریح کرد: انجام رزمایش های آماده سازی ماشین آلات و امکانات راهداری برای راهداری زمستانی، رزمایش آمادگی سیستم های برق اضطراری در سطح واحدهای تابعه و پایانه های مرزی جلفا و نوردوز و پایانه بار تبریز و امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه کشوری مانند اعزام گروه های این اداره کل برای ترمیم جاده های آسیب دیده از سیل لرستان و آماده سازی مرز مهران برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از جمله اقدامات انجام شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تعیین و آماده سازی پایانه بار تبریز به عنوان محل اسکان اضطراری در حوادث غیرمترقبه، بازدید میدانی کارگروه شیمیایی پدافند غیرعامل استانداری از امکانات پدافند شیمیایی پایانه های مرزی جلفا و نوردوز و مدیریت و کنترل حمل و نقل جاده ای استان با اجرای طرح تن – کیلومتر از دیگر اقدامات این اداره کل است.

علیزاده، ادامه داد: در این راستا لاستیک وسائط نقلیه سنگین به قیمت دولتی تامین، مانور سایبری در اداره کل اجرا، طرح های ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه ها و طرح های ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت و وانت بارها برای افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای اجرا و کلاس های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل برای مدیران و کارشناسان اداره کل و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر در این حوزه برگزار شده است.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.