| کد خبر: 198266 |

جابجایی یک میلیون زائر اربعین از طریق ۲۹۵۰۰ سفر اتوبوسی

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه تا صبح امروز یک میلیون زائر از طریق 29 هزار و 500 سفر ناوگان عمومی جاده‌ای اتوبوسی جابجا شده‌اند، گفت: تاکنون 30 درصد از این زوار به کشور برگشتند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه تا صبح امروز یک میلیون زائر از طریق 29 هزار و 500 سفر ناوگان عمومی جاده‌ای اتوبوسی جابجا شده‌اند، گفت: تاکنون 30 درصد از این زوار به کشور برگشتند.

به گزارش تین‌نیوز، داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت اعزام و بازگشت زوار حسینی از طریق ناوگان اتوبوسی جاده‌ای، اظهار داشت: سفرهای رفت زائران به سمت عراق کمتر شده است اما سفرهای برگشت افزایش یافته است و شاهد بازگشت گسترده زائران حسینی هستیم.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: بسته به میزان تقاضا، ناوگان اتوبوسی در اختیار زائران در مرزهای چهارگانه قرار گرفته است ضمن آنکه میزان ناوگان به قدری است که فضا‌ رقابتی شده و زائران می‌توانند از هر نوع اتوبوس و حتی با نرخ‌های تخفیفی استفاده کنند. 

* جابجایی یک میلیون زائر اربعین از طریق 29500 سفر اتوبوسی

وی در تشریح آمار ورود و خروج زائران از طریق ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسی، گفت: از ابتدای طرح سفرهای اربعین (10 مهر 98) تا صبح امروز 25 مهرماه، تعداد زائرانی که از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوسی از کشور خارج شده‌اند یک میلیون نفر بودند که از طریق 29 هزار و 500 سفر اتوبوسی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خارج شدند که از این تعداد 30 درصد به کشور بازگشته‌اند و مابقی هم در ایام پیش‌رو به کشور برمی‌گردند.

* توزیع مناسب سفر برگشت توسط زائران/ توقف موقت طرح دوسفره در پایانه مهران

باقرجوان‌ با بیان اینکه بازگشت زائران مناسب ارزیابی می‌شود و مشکلی از نظر تأمین ناوگان نیست، گفت: پیش از این قرار بود از 24 مهرماه زائرانی که از مهران وارد کشور می‌شوند از طریق سرویس‌های شاتلی بسته به مقصد نهایی خود، به پایانه معین کرمانشاه، اندیمشک و همدان منتقل شوند و از آنجا به مقاصد خود بروند اما به دلیل توزیع مناسب زمان سفر برگشت از سوی زائران فعلاً این موضوع در پایانه مهران اجرا نشده است و اگر در روزهای آتی شاهد ورود حجم زیادی از زائران باشیم این مدل حمل‌ونقلی در پایانه مهران اجرا خواهد شد اما فعلاً شرایط مناسب است.

* هر میزان اتوبوس در مرزها نیاز باشد وجود دارد

وی با اشاره به اختصاص گسترده ناوگان اتوبوسی در پایانه مهران و دپو اتوبوس بیان کرد: همین امر موجب شده است در سفرهای برگشت مشکل خاضی وجود نداشته باشد و جابه‌جایی زوار به صورت مناسب اجرا شود. 

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه مقرر شده بود از 25 مهرماه 100درصد ناوگان اتوبوسی به سفرهای اربعین اختصاص یابد، گفت: امروز آنچه اتوبوس مورد نیاز مرزهای چهارگانه است، اختصاص داده شده است و از نظر دسترسی به اتوبوس ‌در پایانه‌های مرزی مشکلی برای زائران وجود ندارد و هر میزان تقاضا را پاسخ می‌دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.