| کد خبر: 192017 |

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد:

◄ بهره‌گیری حداکثری از امکانات و ظرفیت‌های موجود بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در نشست مدیران ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور بر بهره‌گیری حداکثری از امکانات و ظرفیت‌های موجود در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در راستای ارایه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای تأکید کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در نشست مدیران ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور بر بهره‌گیری حداکثری از امکانات و ظرفیت‌های موجود در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در راستای ارایه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای تأکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، با بیان این که در ابتدای سال‌جاری در مقابله با بحران سیل در استان‌‌های سیل‌زده، تجربه موفقی در این سازمان به دست آمده است، اظهار داشت: بالغ بر 22 استان درگیر بحران سیل بودند که با تلاش شبانه‌روزی مدیران، رانندگان و راهداران، از این بحران عبور کرده و با تأمین اعتبارات مورد نیاز از منابع مالی و استانی در راستای بازسازی راه‌های آسیب‌دیده و ابنیه فنی، اولویت‌بندی و اقدام می‌شود.

وی یکی دیگر از تجربه‌های موفق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای در سال‌جاری را حمل محمولات استراتژیک کشور از بنادر اصلی کشور به سایر استان‌ها بیان کرد و افزود: با اعزام ناوگان از استان‌های مختلف به بنادر اصلی کشور به ویژه بندر امام خمینی جابه‌جایی کالاها اساس انجام شد و همچنان با بسیج نیروها و ناوگان مورد نیاز با قوت پیگیری می‌شود، تا بتوان پاسخگوی نیازهای هم‌وطنان در اقصی نقاط کشور باشیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی، مدیریت بر هزینه‌ها را یکی از شاخص‌های اصلی موفقیت مدیران در پیشبرد برنامه‌ها در سال‌جاری بیان کرد و افزود: در این راستا، می‌بایست با بهره‌گیری از اعتبارات در اختیار و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداری، پروژه‌ها را اولویت‌بندی کرده و به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسانده شود.

​اجرای مدیریت توسعه‌ای – مشارکتی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

معاون حمل و نقل سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای، با تأکید بر این که سیستم مدیریت توسعه‌ای – مشارکتی در سطح مدیران ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در تمامی مراحل تدوین برنامه‌ها و اتخاذ تصمیمات راهبردی مدنظر قرار دارد، افزود:

مدیران استان‌ها با شناسایی مشکلات در حوزه‌های کاری ذی‌ربط، می‌توانند نظرها و راه‌کارهای مؤثری در رفع مشکلات و ارتقای خدمات و فعالیت‌ها در استان‌ها ارایه دهند.

وی از بازنگری در ضوابط و مقررات رسیدگی به تخلفات شرکت‌‌ها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و افزود: 2 سامانه ثبت تخلفات رانندگان اتوبوس و کامیون هم با همکاری دفتر فناوری اطلاعات به زودی راه‌اندازی می‌شود و نظارت بیشتری در این بخش صورت می‌گیرد. 

انجام عملیات لحظه‌ای و به موقع راهداری در محورهای سراسر کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای بر انجام عملیات لحظه‌ای و به موقع اکیپ‌های راهداری در محورهای سراسر کشور در راستای ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای هم‌وطنان و تردد ناوگان جاده‌ای تأکید کرد.

حیدر مطاعی با بیان این که از امکانات موجود، حداکثر بهره‌گیری در استان‌ها مدنظر است، افزود: گشت‌های راهداری با حضور مستمر در تمامی محورهای استان‌های ذی‌ربط، در روان‌سازی ترددها و ایمن‌سازی نقاط و تقاطع‌های حادثه‌ساز، نظارت بر خط‌کشی‌ها و تابلوها و علائم ایمنی عملکرد خوبی در حوزه راهداری ارایه کنند. 

اولویت‌بندی پروژه‌های بهسازی راه‌های روستایی و فرعی

معاون راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌های بهسازی راه‌های روستایی و فرعی براساس شناسایی محورها و ثبت اطلاعات موجود تأکید کرد.

رضا اکبری با بیان این که برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مورد نظر در این حوزه در دست تدوین است، افزود: در این دستورالعمل‌ها، نیروی انسانی، چارت تشکیلاتی، اجرای پروژه‌ها،‌ انعقاد قراردادها و سایر موارد مورد نیاز تعیین شده و پس از تصویب به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی از به کارگیری توانمندی معاونین فنی و نظارت در این بخش خبر داد و افزود: شرایط همکاری و دستورالعمل‌های کاری هم مشخص و اعلام می‌شود. 

تشدید نظارت بر مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین‌راهی و پایانه‌های مرزی

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر تشدید نظارت بر نحوه خدمات‌دهی مجتمع‌های خدماتی – رفاهی به کاربران جاده‌ای تأکید کرد.

خداداد مقبلی همچنین نظارت بر پایانه‌های مرزی از منظر مسائل فنی و بررسی میزان و سطح خدمات‌دهی در داخل پایانه‌ها را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود:

به منظور شناسایی دقیق مسائل و مشکلات می‌بایست جلسات با مدیران و کارکنان پایانه‌های مرزی برگزار شود و در راستای رفع این مسائل و مشکلات اقدام شود.

این گزارش حاکی است در ادامه این نشست محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، درخصوص تأمین اعتبارات مورد نیاز در سال‌جاری از محل منابع داخلی، استانی و ملی مطالبی را به حاضران در نشست ارایه کرد.

گفتنی است در بخش دیگری از این نشست مدیران استان‌ها گزارشی از اقدامات انجام شده درخصوص مصوبات نشست قبلی ارایه کرد و مدیران ستادی حوزه حمل و نقل و راهداری، برنامه‌های حوزه ذی‌ربط را در سال جاری بیان کردند. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.