| کد خبر ۳۰۷۲۶۱
کپی شد

◄ سازمان راهداری: استفاده از HPC در پروژه‌ های پل‌ سازی آغاز شد

معاون دفتر نگهداری، رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از به کارگیری بتن توانمند (HPC) در پروژه های ساخت و تعمیر پل های کشور به عنوان اقدامی مؤثر در ارتقای دوام، ایمنی و پایداری زیرساخت های حمل ونقل خبر داد.

سازمان راهداری: استفاده از HPC در پروژه‌ های پل‌ سازی آغاز شد
تین نیوز |

عباس شکوری با اشاره به بهره گیری از فناوری بتن با عملکرد بالا در اجرای پروژه ها، گفت: به کارگیری بتن توانمند گامی مهم در راستای افزایش عمر مفید ابنیه فنی، کاهش هزینه های بلندمدت نگهداری و بهبود کیفیت ساخت وساز در شبکه راه های کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای،  معاون دفتر نگهداری، رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای عنوان کرد: این نوع بتن با ویژگی هایی چون مقاومت فشاری و کششی بالا، نفوذپذیری بسیار کم در برابر عوامل مخرب، کاهش اختلالات ترافیکی و دوام استثنایی در شرایط محیطی سخت، گزینه ای ایده آل برای ساخت، ترمیم و تقویت پل ها محسوب می شود.

عباس شکوری

معاون دفتر نگهداری، رویه و ابنیه فنی راه افزود: استفاده از مصالح و فناوری های نوین ساختمانی از جمله بتن توانمند، بخشی از راهبرد کلان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برای نوسازی و به روزرسانی زیرساخت های حیاتی کشور بر اساس استانداردهای جهانی به شمار می رود.

شکوری خاطرنشان کرد: بتن با عملکرد بالا نوعی بتن پیشرفته و مهندسی شده است که با طراحی دقیق نسبت اجزای تشکیل دهنده و استفاده از افزودنی های شیمیایی و پوزولانی، خواص مکانیکی و دوام بسیار بالاتری نسبت به بتن معمولی ارائه کرده و برای پروژه هایی با نیازهای ویژه عملکردی به ویژه در سازه های مهم و حساس، مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: بتن توانمند تاکنون در چندین پروژه شاخص از جمله تعمیرات اساسی پل دلیچایی، احداث پل خُمده و ساخت باکس های پیش ساخته بتن مسلح مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به تدریج در همه پروژه های آتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای سازمان به کار گرفته می شود.

معاون دفتر نگهداری، رویه و ابنیه فنی راه با تاکید بر اهمیت تداوم استفاده از بتن توانمند در پروژه های عمرانی، بیان کرد: انتظار می رود شاهد ارتقای شاخص های سلامت سازه ای و کاهش آسیب پذیری شبکه راه های کشور در برابر فرسایش، شرایط محیطی و بلایای طبیعی باشیم.

شکوری ادامه داد: این اقدام نشان دهنده تعهد سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نسبت به بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و فنی در حوزه مهندسی راه و پل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.