استانداردسازی سرعت کاه ها در محورهای گیلان در دستور کار راهداری
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان از اجرای طرح های گسترده ایمن سازی در محورهای استان خبر داد؛ از جمله رفع ۱۳ نقطه حادثه خیز، استانداردسازی سرعت کاه ها و اجرای روشنایی در مسیرهای پرتردد.
فریبرز مرادی اعلام کرد: در نیمه نخست سال جاری، عملیات خط کشی ۸۹۰ کیلومتر راه، نصب ۹۴۵ تابلو ایمنی، ایمن سازی ۱۰۶ سر گاردریل و اصلاح روشنایی در ۱۸ کیلومتر از راه های استان انجام شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فریبرز مرادی گیلان را پرتراکم ترین استان کشور دانست و اظهار کرد: در ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه در استان، بالغ بر ۹ هزار کیلومتر راه روستایی است.
وی از اجرای اقدامات گسترده راهداری برای ارتقای ایمنی راه های استان در نیمه نخست سال خبر داد و اظهار کرد: طی مدت مذکور، عملیات خط کشی سرد به طول ۸۹۰ کیلومتر، نصب ۹۴۵ عدد علائم اخطاری، انتظامی و مسیرنما و ایمن سازی ۱۰۶ مورد سر گاردریل انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان یکی از اولویت های این اداره کل در حوزه ایمنی را رفع نقاط حادثه خیز دانست و تصریح کرد: طی سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، رفع ۱۶ نقطه حادثه خیز در سطح راه ها به استان گیلان ابلاغ و هر ۱۶ نقطه رفع شد.
مرادی تکلیف سال جاری را رفع ۱۳ نقطه حادثه خیز از طریق ایجاد روشنایی نقطه ای دانست و گفت: شش نقطه در محور آستانه اشرفیه - کیاشهر، پنج نقطه در محور کوچصفهان - سنگر و دو نقطه در محور تالش - آستارا اجرا شد.
وی همچنین از اجرای ۱۴.۵ کیلومتر روشنایی طولی در سطح محورهای استان خبر داد و اضافه کرد: رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز دیگر تا پایان سال مالی ۱۴۰۴ در دستور کار است.
مدیرکل راهداری گیلان با اشاره به ایمن سازی ۱۹۲ کیلومتر شیب شیروانی و نگهداری دو هزار و ۳۵۰ دستگاه چراغ چشمک زن، خاطرنشان کرد: اصلاح سیستم روشنایی طولی در ۱۸ کیلومتر، نصب نیوجرسی و جدول گذاری در هفت کیلومتر از راه ها، ایمن سازی ۵۵ رشته سرعت کاه و ساماندهی و آشکارسازی ۴۰ رمپ ورودی و خروجی محورهای اصلی و فرعی از دیگر اقدامات شاخص طی سال جاری است.
سلام کمی هم از این خرجها رو برای روستای دهبنه ناصرکیاده انجام میدادین ، حداقل آمار تلفات منطقه رو با این مبلغ جزئی میشد کم کرد چون دادشون به جایی نمیرسه کسی هم تو فکرشون نیست
ااین دورگردانها ی مسیر رشت به لاهیجان واقعا خطرناکه چون هیچ ایمنی نداره سرعت کاه هم اثری نداره ماشین های عبوری به سرعت از روش رد شده نمی گذارند ماشین های در حال دورزدن براحتی دور بزنن که هم باعث ترافیک سنگین شهری میشن باید فکری اساسی کرد مثل قرار دادن جانکاه یا پل زیر گذر
استاندارد سازی بسیار خوب اما در استان گیلان مهم تر ازهمه تکمیل ورودی شهر رودبار در مسیر اتوبان رشت قزوین است که باعث نابودی هزران لیتر سوخت و اعصاب و روان ملت برای سود بیشتر چند زیتون فروش است .جالبه مسیر قزوین رشت در محور رودبار ساخته شده که سخت تر است اما مسیر راحت یعنی برگشت سالهاست رها شده و تکمیل نمیشود ت مردم به زور وارد رودبار شوند
دستاندازی یا سرعت گیر نفرمائید دیوار نیم متری بفرمائید بهتره