| کد خبر: 184769 |

7.2 میلیون مسافر وارد خراسان رضوی شدند

هفت میلیون و 217 هزار و 377 زائر و مسافر از 25 اسفند گذشته تا پایان پنجمین روز فروردین ماه جاری به استان سفر کرده اند.

تین نیوز

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: هفت میلیون و 217 هزار و 377 زائر و مسافر از 25 اسفند گذشته تا پایان پنجمین روز فروردین ماه جاری به استان سفر کرده اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مهدی فروزان افزود: جمعیت زائران و مسافران نوروزی خراسان رضوی امسال طی این مدت در قیاس با مدت مشابه پارسال 2.5 درصد کمتر شده است.

وی شیوه سفر 528 هزار و 62 نفر از این تعداد را حمل و نقل جاده ای و عمومی ذکر کرد که در مقایسه با پارسال 8.3 درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: 209 هزار و 457 زائر و مسافر نیز با قطار به این استان سفر کرده اند که با رشد 2.6. درصدی همراه بوده است.

وی آمار زائران و مسافرانی را که از طریق فرودگاهها وارد خراسان رضوی شده اند نیز 108 هزار و 726 نفر اعلام و بیان کرد: این آمار هم در مقایسه با نوروز پارسال 17.4 درصد کمتر شده است.

فروزان گفت: زائران و مسافرانی که با خودروی شخصی از 25 اسفند گذشته تا پنجم فروردین ماه جاری به خراسان رضوی ۀمده اند نیز شش میلیون و 371 هزار و 132 نفر هستند. این میزان در مقایسه با پارسال کاهش 1.8درصدی نشان می دهد.

وی شمار زائران و مسافران نوروزی مشهد را نیز طی همین مدت چهار میلیون و 381 هزار و 158 نفر ذکر و بیان کرد: این تعداد در قیاس با نوروز پارسال سه درصد بیشتر شده است. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.