| کد خبر: 184369 |

کولاک جاده گلستان به سمنان را بست

بارش برف شب گذشته و در پی آن بروز پدیده کولاک در منطقه کوهستانی گلستان، جاده شاهرود به آزادشهر از سمت استان سمنان و توسکستان در مسیر گرگان به شاهرود را مسدود کرد.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: بارش برف شب گذشته و در پی آن بروز پدیده کولاک در منطقه کوهستانی گلستان، جاده شاهرود به آزادشهر از سمت استان سمنان و توسکستان در مسیر گرگان به شاهرود را مسدود کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، غلامرضا بیکی اظهار داشت: هم اینک کولاک شدید در این منطقه کوهستانی جریان داشته و امکان آمد و شد خودروها وجود ندارد.

بیکی افزود: تلفن گویای 141 پاسخگویی آخرین وضعیت راه ها به صورت شبانه روزی است.

وی همچنین به بارش باران شدید در مناطق دشت در گلستان اشاره کرد و گفت: بارش باران از بامداد امروز ( دوشنبه) در این مناطق شدت گرفته که تدوام آن آمد و شد در جاده ها را دچار مشکل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اکنون 10 دستگاه بیل مکانیکی در جاده های گلستان مشغول برداشت گل و لای در مسیر آب باران از دهنه پل ها هستند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: بیشترین میزان بارش در شهرهای کردکوی و بندرگز گزارش شده که ورود آن به سطح جاده ، موجب کندی در تردد خودروها شده است.

به گفته بیکی از شب گذشته 34 گروه راهداری با بهره گیری از 139 دستگاه خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین در جاده های گلستان مشغول ارایه خدمت هستند.

بر اساس داده های سازمان هواشناسی؛ این سامانه سرد و بارشی از یکشنبه شب وارد استان شده که پیامد آن بارندگی متناوب باران، رعد و برق، ریزش برف در نواحی کوهستانی، مه غلیظ و ریزش تگرگ، وزش باد شدید، مواج شدن دریای خزر و کاهش 14 تا 16 درجه ای دما است.

به دلیل وقوع باران شدید و مداوم، سیلابی شدن رودخانه های اترک، گرگانرود و قره سو و آبگرفتگی برخی معابر محتمل است.

طبق گزارش مدیرکل هواشناسی گلستان،اوج فعالیت این سامانه امروز دوشنبه است که یکی از تبعات فعالیت این سامانه وزش باد شدید با سرعت 110 کیلومتر در ساعت و حتی بیشتر است که می تواند منجر به آسیب دیدن سازه های سبک و چادرهای اقامتی مسافران نوروزی شود.

طبق گزارش مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان به ایرنا، میزان بارندگی ثبت شده در ایستگاه باران سنجی استان تاکنون 60 میلیمتر بوده که بیشتر آن در شهرستان های کردکوی و بندرگز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.