| کد خبر: 180300 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس:

◄ راهداری فارس جوابگویی خط‌کشی محورهای استان هم نیست

کل اعتبارات ملی و استانی تخصیص داده‌شده به راهداری فارس جوابگویی خط‌کشی محورهای استان هم نیست.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با تاکید بر عدم‌کفایت تخصیص اعتبارات برای حفظ و نگهداری راه‌های استان فارس گفت: با توجه به استانداردهای جهانی برای نگهداری و ایمن‌سازی جاده‌ها که به‌طور میانگین چهار درصد هزینه ساخت را شامل می‌شود وهم چنین باوجود 21 هزار کیلومتر مجموع راه‌های استان فارس، حداقل سالانه 1600 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، علیرضا سیاهپور با اشاره به بالا رفتن هزینه‌ها در صورت عدم اقدام به‌موقع برای ایمن‌سازی و نگهداری راه‌ها افزود: هر میزان در نگهداری و ایمن‌سازی جاده‌ها تعویق ایجاد شود هزینه‌ها به صورت تساعدی افزایش پیدا می‌کند. درحال حاضر کل اعتبار ملی حدود 100 میلیارد تومان و استانی 34 میلیارد تومان است که با توجه به هزینه‌های موجود این میزان جوابگو نیست.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با تأکید برعدم کفایت اعتبار موجود برای پاسخگویی به هزینه‌ها در حوزه راهداری استان اظهار کرد: اگر تنها خط‌کشی جاده‌ها که به‌صورت سالانه انجام می‌شود را در نظر بگیریم 160 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم که در حوزه تامین الزام ایمنی و نه ارتقای راه‌ها قرارداد.

اگر کل اعتبار ملی و استانی اداره‌کل راهداری استان فارس را برای خط‌کشی سطح جاده‌ها هزینه کنیم باز با کمبود اعتبار مواجه هستیم. باید توجه داشت راهداری یک کار مستمر و شبانه‌روزی است و تحمل کمبود اعتبار را ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.