| کد خبر: 179308 |

◄ جاده های لرستان باید به بزرگراه ارتقا یابند

هفت هزار و 802 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و 14 هزار و 656 دستگاه ابنیه و پل‌های بزرگ در استان لرستان وجود دارد.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، با بیان اینکه توسعه جاده‌های در اولویت است گفت: باید مشخصات جاده‌های این استان از آزادراه به بزرگراه ارتقا یابد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان،  عباس شرفی در آیین تجلیل رانندگان و راهداران لرستان به مناسبت هفته حمل‌ونقل در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم‌آباد اظهار کرد: نگهداری از تاسیسات جاده و حریم راه و جلوگیری از تخریب این زیرساخت‌ها نیازمند همکاری و همراهی همه آحاد مردم است.

وی گفت: هفت هزار و 802 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و 14 هزار و 656 دستگاه ابنیه و پل‌های بزرگ در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: لرستان به دلیل وجود 444 پل بزرگ پس از استان‌های مازندران، گیلان و اصفهان چهارمین استانی است که بیشترین پل‌های بزرگ کشور را دارد که این امر موجب شده تا هزینه ساخت و نگهداری راه در این استان از میانگین کشور بالاتر است.

شرفی افزود: در حال حاضر یک هزار و 353 دستگاه ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در قالب 87 شرکت با 3 هزار و 79 راننده در بخش حمل‌ونقل مسافر استان مشغول فعالیت هستند.

به گفته وی عمر ناوگان اتوبوس استان شش سال، مینی‌بوس 30 سال و سواری 10 سال است که با توجه به فرسودگی ناوگان مینی‌بوس از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مایل به فعالیت در این ناوگان استقبال می‌کنیم.

وی به جابجایی یک‌میلیون و 930 هزار نفر مسافر در قالب 225 هزار سفر در هشت‌ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در سال جاری 9 هزار و 519 دستگاه وسیله نقلیه در قالب 86 شرکت حمل‌ونقل با عمر متوسط 15 سال و 16 هزار و 513 نفر راننده در بخش حمل‌ونقل کالا استان فعالیت کرده و 3 میلیون و 847 هزار تن انواع کالا جابه جا شد.

در پایان این مراسم از راهداران و رانندگان لرستان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.