| کد خبر: 177106 |

◄ برگزاری نشست کمیسیون مشترک حمل و نقل جاده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق

نشست کمیسیون مشترک حمل و نقل جاده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق برگزار شد.

تین نیوز

نشست کمیسیون مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، باهدف توسعه روابط حمل‌ونقل جاده‌ای و مبادلات تجاری و تسهیل گردشگری فی‌مابین دو کشور از صبح امروز بیستم آبان در محل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آغاز و به مدت 2 روز ادامه دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی و رئیس هیات ایرانی این نشست، طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به گستردگی روزافزون روابط دوستانه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در زمینه‌های گوناگون حمل‌ونقلی و اهمیت گذرگاه‌های مرزی در توسعه مبادلات تجاری و تسهیل گردشگری فی‌مابین، این نشست مقدمه‌ای برای گسترش این روابط بوده و در راستای حل‌وفصل مشکلات موجود برگزارشده است.

وی با اشاره به موقعیت خوب ترانزیتی دو کشور در منطقه افزود: توسعه کریدور ترانزیتی شرق به غرب یکی از موضوعات موردبررسی است که با فعال شدن این کریدور، امکان دسترسی شرق آسیا، آسیای میانه و قفقاز به کشورهای حوزه دریای مدیترانه از طریق عراق و سوریه میسر می‌شود.

نفیسی بابیان این که در ده‌ماهه سال 2018 بالغ‌بر 220 هزار کامیون از مرزهای دو کشور تردد داشتند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مورد بحث تاکید بر امضای موافقت‌نامه حمل‌ونقلی جاده‌ای بین دو کشور می‌باشد که در صورت تایید نهایی مقامات حمل‌ونقلی دو کشور، اجرا می‌شود.

براساس این گزارش عباس عمران مدیرکل اداره فنی وزارت حمل‌ونقل عراق و هیات همراه، طی سخنانی بر توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو کشور و رفع موانع موجود تاکید کردند.

در این نشست، نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت راه‌و‌شهرسازی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور، سازمان توسعه و تجارت و مدیران استانی و مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای و نمایندگان انجمن‌های شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و مسافر حضور دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.