| کد خبر: 175825 |

◄ اصلاح، بازسازی و تعمیرات بیش از 50 پل بزرگ در استان چهارمحال‌وبختیاری

مدیر‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری از اصلاح، بازسازی و تعمیرات 50 دهانه پل بزرگ در چهارماهه نخست سال‌جاری در محورهای استان چهارمحال‌وبختیاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری در حاشیه بازدید از پروژه پل بزرگ 12 امامی در محور اردل به روستای 12 امامی گفت: عدم رسیدگی به پل‌ها در محورهای مواصلاتی موجب بسته شدن راه و بروز خسارات جبران‌ناپذیری می‌شود و از این لحاظ نگهداری آن‌ها بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، احمد جمشیدی افزود: 50 دهانه پل بزرگ در محورهای مواصلاتی استان در چهارماهه نخست سال‌جاری اصلاح، بازسازی و تعمیر شده است که برای این امر بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بابیان این‌که در این مدت هزاردهانه پل نیز تنقیه شده، تصریح کرد: منظور از بازسازی و تعمیر شامل فعالیت‌های متعددی از جمله تخریب و نوسازی دال بتنی پل‌ها، بهسازی بستر و احداث رادیه و برید، سازه‌های هیدرولیکی و بهسازی فونداسیون پل‌ها، درواسیون و تنظیم بستر پل‌ها، مقاوم‌سازی پایه پل‌ها، تعمیرات کوله و دیوارهای هدایت آب پل‌ها، تعریض پل‌ها، مرمت قرنیز و نرده پل‌ها و نظایر آن است.

جمشیدی تعمیر و پاک‌سازی سه تونل در محورهای استان را از دیگر اقدامات اداره نگهداری ابنیه این اداره‌کل برشمرد و خاطرنشان کرد: هدف از ارتقای کیفی ابنیه‌های فنی استان، توجه بیش‌تر به اقدامات پیشگیرانه در فعالیت‌های نگهداری پل‌ها است که پروژ‌ه‌هایی با موضوعات جدید همچون آب‌بندی سطح پل‌ها، تعمیر آب‌چکان و شست‌وشوی عرشه پل‌های بزرگ در مسیرهای نمک‌پاشی شده، تعمیر، پاک‌سازی و شستشوی کانال هدایت آب و دیواره‌های تونل‌ها، تنقیه، احداث رادیه-برید و تعمیرات آبرو و پل‌های کوچک در مسیل‌ها، تعمیر قرنیز و ارتقای ایمنی نرده پل‌ها و تعمیر و اجرای درزهای انبساط پل‌ها، تامین اعتبارشده و در مدار اجرا قرارگرفته است.

وی افزود: موضوع تعمیرات و رسیدگی به امور نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی با جدیت و قوت بیشتری نسبت به گذشته در دست انجام و تلاش شده است با به‌کارگیری افراد متخصص و علاقمند به ابنیه فنی، برخی از عقب‌افتادگی فنی گذشته جبران و وضعیت کیفی پل‌ها و ابنیه فنی ارتقا یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.