| کد خبر: 170223 |

بنی اسدی خبر داد:

◄ اشد مجازات برای شرکت متخلف در حادثه اتوبوس سنندج

با توجه به تخلفات صورت گرفته در زمینهٔ حمل مواد خطرناک در ساعت غیرمجاز (شب)، عدم استفاده از راننده دوم و صدور CMR برای راننده فاقد گواهینامه آموزشی حمل مواد خطرناک، پروانه فعالیت شرکت حمل‌ونقل کالای بین‌المللی خاورمیانه ( تهران) به مدت یک سال لغو شد.

تین نیوز

معاون حقوقی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از لغو یکساله پروانه فعالیت شرکت خاورمیانه و لغو سه ماه پروانه فعالیت شرکت حمل‌ونقل مسافری« پادرا سفر» خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز  عباسعلی بنی‌اسدی معاون حقوقی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح نحوه مجازات شرکت‌های متخلف در حادثه آتش‌سوزی اتوبوس سنندج در برخورد با تانکر سوخت پرداخت.

وی گفت: بعد از بررسی‌ها انجام‌شده و مشخص شدن مقصران حادثه  حداکثر مجازات قانونی برای شرکت حمل‌ونقلی متخلف ( شرکت خاورمیانه) اجراشده است.

وی توضیح داد: حداکثر مجازات قانونی برای بار اول لغو پروانه یک‌ساله این شرکت است و در صورت تکرار لغو دائم می‌شود.

بنی‌اسدی گفت: شرکت حمل‌ونقل کالای بین‌المللی خاورمیانه (تهران) از این‌ جهت که حمل مواد خطرناک را به راننده‌ای واگذار کرده است که گواهینامه آموزشی حمل این موارد را ندارد متخلف است.

به گفتهٔ بنی‌اسدی در آیین‌نامه حمل‌ونقل جاده‌ای مواد خطرناک تصریح‌شده است کسانی که می‌خواهند مواد خطرناک را حمل کنند  باید دوره آموزش خاص را بینند و این گواهینامه را داشته باشند.  شرکت هم از این‌ جهت متخلف است که لازم بود هنگام صدور بارنامه این گواهی را از راننده می‌خواست تا مشخص شود وی برای حمل بار اشراف دارد یا خیر.

معاون حقوقی سازمان راهداری ادامه داد: راننده تانکر بدون داشتن گواهینامه حمل بار و درحالی‌که اشراف به ویژگی‌های حمل این ماده نداشته است اقدام به حمل بار کرده است. دوم اینکه این تانکر مجاز به حرکت در شب نبوده است و از آنجایی‌که شرکت  حمل‌ونقلی، ابتدا تا انتها مسئولیت حمل را دارد مجدداً متخلف شناخته شد و باید راننده‌ای را انتخاب می‌کرد که امکان حمل در روز را داشته باشد.

وی ادامه داد: سومین بحث این است که این تانکر  اصلاً عمر مجاز نداشته است   در حالی‌که این تانکر باید ده‌ساله می‌بود با عمر 20 سال هم چنان در چرخه حمل‌ونقل حضورداشته است.

بنی اسدی هم‌چنین خبر داد که در جلسه کمیسیون ماده 12 رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل برون‌شهری ضمن رسیدگی به پرونده تخلف شرکت حمل‌ونقل مسافر مقصر در حادثه سنندج، حکم به لغو سه‌ماهه پروانه فعالیت این شرکت صادر شد.

وی گفت: بر اساس رسیدگی به پرونده تخلف شرکت حمل‌ونقل مسافربری «پادرا سفر» سنندج با توجه به تخلفات صورت گرفته در زمینهٔ صدور صورت‌وضعیت فاقد مهر مدیر فنی برای اتوبوس، مسافر گیری در اطراف پایانه مسافربری و تصادف منجر به فوت و جرح، پروانه فعالیت این شرکت به مدت سه ماه لغو شد.

هفته گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه تانکر حامل مواد خطرناک مربوط به شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالای خاورمیانه با یک دستگاه اتوبوس مربوط به شرکت حمل‌ونقل مسافر «پادرا سفر» سنندج در اطراف پایانه مسافربری سنندج، تعداد 11 نفر از مسافران ازجمله راننده کامیون جان باختند و 9 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.