| کد خبر: 169349 |

مجیدرضا نصر اله‌نژاد خبرداد:

◄ افزایش دوربین‌های ثبت سرعت تهران به 105عدد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران از اجرای قریب‌الوقوع طرحی خبر داد که تخلف سرعت بین دو دوربین را به ثبت می‌رساند و گفت: برخی رانندگان هنگام رسیدن به اولین دوربین سرعت خود را کم می‌کنند و بلافاصله با گذشتن از دوربین سرعت خود را افزایش می‌دهند و برای مثال در ده کیلومتر فاصله دو دوربین سرعت خود را زیاد می‌کنند.برای کنترل این وضعیت طرحی داریم که به‌زودی اجرایی می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران از افزایش تعداد دوربین‌های ثبت سرعت، نظارت تصویری تردد شمار و سیستم توزین درحال حرکت در سطح استان تهران خبر داد.

مجیدرضا نصراله‌نژاد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح اجرای آخرین وضعیت هوشمندسازی شبکه جاده‌ها در استان تهران پرداخت.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 18 دوربین نظارت تصویری در سطح استان تهران وجود دارد که تعداد آن کم است، گفت: این 18 دوربین وظیفه تصویربرداری و رصد جاده‌ها را دارد و قرار است با نصب 18 مورد دیگر از این دوربین‌ها جمع آن به 36 دوربین برسد. با وجود این دوربین‌ها می‌توانیم به‌راحتی تصاویر جاده‌ای را داشته باشیم و میزان تردد و حتی میزان کار پیمانکار پروژه‌ها را بررسی کنیم.

او خبر داد که اکنون 18 مورد دیگر از این دوربین‌ها در حال نصب است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران هم‌چنین خبر داد که دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت اکنون در سطح استان تهران به 93 مورد رسیده است و گفت: با خواندن پلاک ماشین و ارسال آن به مرکز سرعت زیاد خودروها ثبت می‌شود.

به گفته‌ی نصر اله‌نژاد سالانه بیش از 10درصد از این نوع تخلفات برای پلیس ارسال می‌شود و قرار است 12 مورد دیگر از این دوربین‌ها در جاده‌ها اضافه شود و به 105 مورد برسد.

وی از اجرای قریب‌الوقوع طرحی خبر داد که تخلف سرعت بین دو دوربین را به ثبت می‌رساند و گفت: برخی رانندگان هنگام رسیدن به اولین دوربین سرعت خود را کم می‌کنند و بلافاصله با گذشتن از دوربین سرعت خود را افزایش می‌دهند و برای مثال در 10 کیلومتر فاصله دو دوربین سرعت خود را زیاد می‌کنند.برای این وضعیت طرحی داریم که به‌زودی اجرایی می‌شود. فرض کنید طول جاده 10 کیلومتر باشد میزان زمان رسیدن به دوربین دوم اگر پنج دقیقه باشد راننده‌ای که زودتر از میزان مشخص به دوربین دوم رسیده باشد یک‌جایی سرعت خود را بالابرده است و بنابراین جریمه می‌شود. بر اساس این طرح تخلف در طول مسیر و بین دو دوربین هم ضبط می‌شود.

وی هم‌چنین به تشریح آخرین وضعیت تردد شمار در کف جاده‌ها پرداخت و بابیان اینکه این دستگاه برای راننده قابل‌دیدن نیست، گفت: درحال حاضر 105 مورد تردد شمار داریم که با نصب 15 مورد دیگر  تعداد این دوربین‌ها به 120 مورد می‌رسد.

نصراله‌نژاد با بیان اینکه آخرین مورد نصب سیستم‌های توزین در حال حرکت است ادامه داد: اکنون دو مورد در سطح استان تهران یکی در پلیس‌راه حسن آباد و دیگری پلیس راه شریف آباد در حال نصب است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.