| کد خبر: 163215 |

◄ سهم ناوگان عمومی جاده‌ای تهران در تصادفات چقدر است؟

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از سهم 1.5 درصدی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای تهران در حوادث رانندگی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران از سهم 1.5 درصدی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای تهران در حوادث رانندگی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، مجیدرضا نصرالله‌نژاد به آمار حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت:  ۴۵ درصد تلفات حوادث رانندگی  جاده‌ای استان تهران مربوط به خودروهای شخصی و ۱.۵ درصد مربوط  ناوگان عمومی است.

او به افزایش ترافیک جاده‌ها در سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت:محدودیت و ممنوعیت‌هایی جهت تسهیل عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی از تاریخ ۲۳ اسفند ۹۶ تا پایان فروردین ۹۷ اعمال خواهد شد.

نصرالله‌نژاد به تشریح جزئیات ممنوعیت تردد پرداخت و گفت: عبور انواع موتورسیکلت در تمامی آزادراه‌ها و بزرگ‌راه‌ها، محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورتی ایجاب نماید ممنوع است. همچنین تردد انواع کامیون به‌جز خودروهایی که دارای مجوز پلیش راهور هستند ممنوع است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران درباره راه‌های ارتباطی شهروندان جهت اطلاع از وضعیت راه‌های کشور گفت: هم‌وطنان گرامی جهت آگاهی از محدودیت‌های محورهای استان‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور به نشانی www.۱۴۱.ir، تلفن گویای ۱۴۱ و اپلیکیشن آن، رباط و تلگرام ۱۴۱ به آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها دسترسی پیدا کنند. همچنین سرشماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و ۲۰۰۰۱۴۱ به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به هم‌وطنان و مسافران بابت آخرین وضعیت راه‌ها است.

نصرالله‌نژاد در ادامه تصریح کرد:  طی 10 ماهه ابتدایی سال جاری  ۲۶۴ نفربر اثر تصادفات رانندگی در سطح جاده‌های استان تهران جان خود را از دست داده‌اند. که در چهار سال اخیر به طور مستمر کاهش داشته است.

او به کاهش 45 درصدی تلفات رانندگی استان تهران در نوروز 96 نسبت به 94 اشاره کرد و گفت: تعداد تصادفات در ایام نوروز از سال ۹۰ تا ۹۶ به ترتیب ۲۵، ۱۵، ۲۲، ۱۷، ۲۳، ۱۱ و ۱۱ نفر بوده است.

نصرالله‌نژاد  به آمادگی کامل راهداری استان تهران در سفرهای نورزی اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰۰ راهدار با ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری، راهدارخانه‌های استان تهران در حالت آماده‌باش قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، وی با اشاره به سه رویکرد مهم برای آینده تصریح کرد: این سه رویکرد شامل مباحث مختلفی ازجمله ایمنی، حمل‌ونقل هوشمند و فناوری اطلاعات به‌علاوه موضوع اقتصاد حمل‌ونقل جاده‌ای و به‌ویژه ترانزیت است. با توجه به چرخه تولید ثروتی که نقش اساسی را برای ارتقای ارزش پول ملی ایفا می‌کند، لازم است به کمک فعالان بخش، صاحبان حرفه، تشکل‌های صنفی و بخش خصوصی در این راستا باهم اندیشی گام‌های بلندی برداشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.