| کد خبر: 166921 |

◄ سه برنامه حمایتی برای رانندگان خودروهای سنگین

رانندگان بخش حمل و نقل سنگین کشور همراهان همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.

تین نیوز

به دنبال درخواست پاره‌ای از مطالبات از سوی رانندگان بخش خودروهای سنگین در روزهای اخیر تمامی مسئولین دست‌اندرکار با حضور در کنار آنان و انجام مذاکرات لازم برای درخواست‌های مطرح‌شده افزون بر تصمیماتی که از ابتدای سال برای آرامش خاطر و حفظ منافع این قشر از تلاشگران در دستور کار قرار داشته، راه‌کارهای دیگری نیز مورداجرا قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رحیم زارع  از سه برنامه حمایتی برای رانندگان خودروهای سنگین در کشور خبر داد که بخش‌های مهم آن از ابتدای سال جاری توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آغازشده است.

به گفته  زارع، در شرایطی که در جریان رسیدگی به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس  بنا بود نرخ سوخت خودروهای سنگین از 300 به ۴۰۰ تومان در هر لیتر افزایش پیدا کند، اما سرانجام در بودجه سال ۱۳۹۷ نرخ ثابت باقی ماند تا بدین‌وسیله از اعمال فشار بیشتر به رانندگان خودروهای سنگین فعال در کشور جلوگیری شود.

وی از برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی نرخ کرایه کامیون‌ها خبر داد و گفت: در جریان بررسی‌های صورت گرفته خوشبختانه از حدود دو هفته قبل و یا پیش‌تر افزایش نرخ کرایه‌ها نهایی شده که با طی شدن مراحل قانونی ، اجرای آن در دستور کار قرار می‌گیرد که امیدواریم با این تصمیم شرایط رانندگان خودروهای سنگین قدری بهبود یابد.

این نماینده مجلس درباره‌ وضعیت بازنشستگی رانندگان خودروهای سنگین نیز اظهار کرد: با پیگیری‌های که مجلس شورای اسلامی انجام داده سختی کار رانندگان تصویب‌شده است و براساس طرحی که اجرای تبصره ماده ۸۲ قانون توسعه به شمار می‌رود، رانندگان وسایل نقلیه بین‌شهری با ۲۵ سال سابقه بیمه و حداقل ۵۵ سال سن رسماً بازنشسته خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با این طرح‌های حمایتی که به اتحادیه و نمایندگان رسمی کامیون داران ابلاغ خواهد شد، شرایط برای حضور آن‌ها در عرصه‌های مختلف کشور فراهم شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.