| کد خبر: 164885 |

◄ اعتراض مسافران کرج-اصفهان به تاخیر حرکت اتوبوس

هرچند که در این ماجرا انتظار راننده اتوبوس برای رسیدن یکی از مسافران رزروی دلیل تأخیر بوده است اما نظرسنجی اخیر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گویای این واقعیت است که در بسیاری از استان‌ها مسافران تنها رضایت نسبی نسبت به حرکت به‌موقع اتوبوس‌ها دارند.

تین نیوز

یکی از مسافران اتوبوس در مسیر کرج- اصفهان طی تماس تلفنی با خبرنگار تین نیوز از تأخیر انجام‌شده در سفر خود به مقصد دلیجان انتقاد کرد.

قرار بود اتوبوس این مسیر رأس ساعت 8:45 دقیقه صبح ترمینال شهید کلانتری کرج را به مقصد اصفهان ترک کند اما روی بلیت من ساعت حرکت 9 صبح درج‌شده بود که بعد از یک ساعت آن‌هم با اعتراض زیاد مسافران  و درگیری با راننده این سفر انجام شد.

هرچند که در این ماجرا انتظار راننده اتوبوس برای رسیدن یکی از مسافران رزروی دلیل تأخیر بوده است اما نظرسنجی اخیر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گویای این واقعیت است که در بسیاری از استان‌ها مسافران تنها رضایت نسبی نسبت به حرکت به‌موقع اتوبوس‌ها دارند.

این مسافر که از پایانه مسافربری شهید کلانتری عازم سفر بوده است به خبرنگار ما گفت: قرار بود اتوبوس این مسیر رأس ساعت 8:45 دقیقه صبح ترمینال شهید کلانتری را به مقصد اصفهان ترک کند اما روی بلیت من ساعت حرکت 9 صبح درج‌شده بود که بعد از یک ساعت آن‌هم با اعتراض زیاد مسافران  و درگیری با راننده این سفر انجام شد.

به گفته این فرد مسافران با گلایه از تأخیر انجام‌شده خواهان توضیح در خصوص تأخیر یک‌ساعته بوده‌اند که بر اساس اظهارات راننده اتوبوس جواب این سؤال را دفتر فروش بلیت که در پایانه مسافربری مستقر است می‌دانسته است.

این فرد توضیح داد که در دفعات قبل نیز هر بار که سفری اتوبوسی از این پایانه داشته است با مشکل تأخیر  بیش از یک ساعت مواجه بوده که حتی در برخی موارد منجر به درگیری بین راننده و مسافران شده است.

 

photo_2018-04-21_11-43-11

مدتی پیش بود که مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نتایج نظرسنجی این سازمان در خصوص رضایت مسافران از حرکت به‌موقع اتوبوس در سفرهای بین استانی را گزارش داد.

بر اساس این گزارش در طرح نوروزی سال 1397 از طریق سامانه پیام کوتاه از 62565 نفر از مسافران این نظرسنجی انجام پذیرفت که تنها 50 درصد از مسافران در کل سفرهای بین استانی ناوگان اتوبوسی از حرکت به‌موقع اتوبوس‌ها رضایت داشتند.

در ضوابط حمل‌ونقل مسافر حداکثر زمان مجاز تأخیر یک ساعت در نظر گرفته‌شده است اما به جهت ارائه خدمات مطلوب در سفرهای نوروزی سال 1397 تأخیر قابل‌قبول در نظرسنجی انجام‌شده به میزان 20 دقیقه درج شد.

بر این اساس اولین رتبه به استان یزد با 54 درصد رضایت، استان فارس با 52 درصد و تهران با 51 درصد رسید، هم‌چنین استان‌های اصفهان با 48 درصد، کرمان با 43 درصد و خوزستان با 42 درصد و هم‌چنین استان خراسان رضوی 41 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سازمان راهداری بعد از انتشار نتایج این نظرسنجی از ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خواست با همکاری صنف و نیز سازمان پایانه‌های شهرداری در قالب کارگروه ارتقاء سطح خدمات نسبت به بررسی فرآیند کاری مربوطه در هر پایانه مسافربری اقدام و پس از اصلاح فرایند، تیمی جهت انجام زمان‌سنجی و نظارت بر این امر تعیین و بهبود مستمر فرآیند باهدف اخذ رضایت مسافرین در دستور کار قرار دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.