| کد خبر: 161569 |

◄ بخشی از مبالغ بیمه شخص ثالث به راهداری می‌رسد

در جلسه علنی امروز مجلس با موافقت نمایندگان مقرر شد شرکت‌های بیمه بخشی از مبالغ دریافتی بابت بیمه شخص ثالث را به سازمان راهداری و جاده‌ای کشور بدهند.

تین نیوز

در جلسه علنی امروز مجلس با موافقت نمایندگان مقرر شد شرکت‌های بیمه بخشی از مبالغ دریافتی بابت بیمه شخص ثالث را به سازمان راهداری و جاده‌ای کشور بدهند.

به گزارش تین‌نیوز،  نمایندگان مجلس با اجرای طرحی مبنی بر اینکه بخشی از هزینه وجوه واریزی از حق بیمه شخص ثالث که بالغ بر 275 میلیارد تومان می ‌شود را نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند در نهایت موافقت کردند که این رقم در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گیرد.

این مبالغ برای اجرای اموری که منجر به کاهش تصادفات و مرگ‌ومیر در جاده‌های کشور شود در اختیار راهداری قرار خواهد گرفت.

همچنین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس کشور موظف‌اند  شدند گزارش عملکرد  سه‌ماهه از نحوه هزینه وجوه مذکور به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش کنند.

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، 30 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 97، با بند (الف) تبصره 10 ماده‌واحده این لایحه موافقت کردند.  

دربند (الف) تبصره 10 ماده‌واحده این لایحه آمده است: شرکت‌های بیمه‌ای مکلف‌اند مبلغ دو هزار و هفت‌صد و پنجاه میلیارد (2.750.000.000.000)ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که بر اساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکت‌ها تعیین و به‌ تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد به‌صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف 160111 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. وجوه واریزی در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور قرار می‌گیرد تا در ردیف‌های مربوط به این دستگاه‌ها در جدول شماره(7) این قانون در امور منجر به کاهش تصادفات و مرگ‌ومیر، هزینه شود. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است. وجوه واریزی شرکت‌های بیمه موضوع این بند به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.