| کد خبر: 151695 |

آخرین جزئیات از وضعیت مرز مهران

جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: امکانات و زیرساخت‌های ارتباطی استان برای تردد زائران اربعین حسینی آماده‌ شده است.

تین نیوز

 

جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: امکانات و زیرساخت‌های ارتباطی استان برای تردد زائران اربعین حسینی آماده‌ شده است.

آمادگی ایلام و مهران برای اربعین/آخرین جزئیات مرز مهرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اظهار کرد: مرز مهران امن‌ترین و نزدیک‌ترین مسیر برای عزیمت به شهرهای مذهبی عراق است از این‌ رو بیشتر زائران این مسیر را برای تردد انتخاب می‌کنند.

وی به سفر معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس کمیته زیرساخت اربعین  به ایلام اشاره کرد و گفت: تصمیمات بسیار خوبی در بحث زیرساخت اربعین استان صورت گرفت که این تصمیمات در دستور کار کمیته یازده‌گانه اربعین قرارگرفته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای آبان ماه سال جاری به خاطر رفاه حال زائران و روان‌سازی تردد هیچ‌گونه کار عمرانی و زیر بنایی در مسیر مهران به ایلام انجام نمی‌شود.

کلانتری گفت: با هماهنگی که بین دستگاه‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی در استان وجود دارد هیچ‌گونه مشکل امنیتی و اطلاعاتی در استان وجود نخواهد داشت.

 سیدکمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی ایلام نیز در این ارتباط  گفت: از تونل آزادی تا پایانه مرزی مهران ۱۰۵ کیلومتر است که ۳۰ کیلومتر از این مسیر در سال های گذشته به بهره برداری رسیده و ۷۵ کیلومتر از آن باقی مانده که حدود ۳۵ کیلومتر از آن برای اربعین امسال آماده سازی و تحویل خواهد شد.

وی از تکمیل مسیر ارتباطی صالح آباد تا ورودی کنجانچم به طول ۲۰ کیلومتر خبر داد و افزود: این مسیر هم اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می شود تا ظرف چند روز آینده تقاطع های جدا در این مسیر تکمیل و به یکدیگر وصل شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام نیز اعلام کرد: به صورت شبانه‌روزی در حال تکمیل پروژه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز استان و مهیا کردن مقدمات سفر برای زائران اربعین در محورهای خروجی و ورودی هستیم.

نورالله دلخواه در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در طول مسیر ورود و خروج  زائران اربعین در استان ایلام گفت: در حال حاضر کل اکیپ‌های راهداری در تمام محورهای منتهی به مرکز مهران مشغول به کار هستند و اقداماتی ماننند نصب نیوجرسی، نصب روشنایی، خط کشی، نصب تابلو و علائم در کل مسیر منتهی به مرز مهران در حال انجام است و تا ۵ آبان تمام پروژه‌ها به پایان می رسد.

دلخواه با اشاره به اینکه دو پارکینگ برای پارک خودرو در مرز مهران در نظر گرفته شده است؛ اضافه کرد: در داخل پایانه مهران ۹۶ گیت آماده سرویس بوده و ایکس‌ری‌ها برای خدمات رسانی به زائران آماده شده است.

وی ادامه داد: در داخل پایانه مشکل آب شرب و سرویس‌های بهداشتی حل شده است و تا ۵ آبان آماده خدمت رسانی است.

دلخواه با اشاره به اینکه در طول مسیر منتهی به مرز مهران در استان ایلام بحث آسفالت ریزی و لکه گیری در حال انجام است، افزود: به دلیل باریک شدن مسیر یکی از پل‌ها کارایی لازم را نداشت و برای نصب پل دوم تصمیم‌گیری شد که نصب این پل در حال انجام است و بزودی مراحل نصب آن به پایان خواهد رسید.

دلخواه گفت: کل اکیبپ‌های راهداری در استان ایلام در آمادگی کامل هستند و پوشش کاملی روی محوری‌های منتهی به مرز مهران خواهند داشت و در طول مسیر نیز گشت‌های سیار در خدمت زائران خواهند بود.

وی اضافه کرد: سرعت حرکت خودروها در طول مسیر کنترل شده است و پلیس‌راه نیز در طول مسیر حضور دارد.

دلخواه با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش زائر خواهیم داشت، اظهار داشت: مرز مهران برای خروج و ورود زائران استانهای قم، لرستان، مرکزی، البرز، تهران، قزوین، گیلان، مازندان و گلستان در نظر گرفته شده است.

وی به زائران پیشنهاد داد و گفت: زائران دیگر استان‌های کشور برای اینکه با مشکل مواجه نشوند از مرزهای در نظر گرفته شده برای ورود و خروج استفاده کنند.

وی ادامه داد: امسال با هماهنگی که با کشور عراق صورت گرفته کنسولگری موقت در استان برای صدور روادید مستقرشده و هیچ‌گونه محدودیتی برای صدور روادید حتی به‌صورت انفرادی وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام تصریح کرد: با توجه به هماهنگی که بین دو کشور صورت گرفته هیچ‌کسی بدون روادید و گذرنامه حق خروج از مرز به کشور عراق ندارد و اگر کسانی بخواهند به‌صورت غیرقانونی خارج شوند بدون شک برابر قانون کشور عراق با آنها برخورد می‌شود.

کسانی که بخواهند به‌صورت غیرقانونی خارج شوند بدون شک برابر قانون کشور عراق با آنها برخورد می‌شود.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام اظهار داشت: انتظار داریم که زائران عزیز به توصیه‌های امنیتی و اجتماعی در خروج و ورود توجه داشته باشند.

وی بیان داشت: امسال برابر دستور ستاد اربعین کشور اتباع افغانی حق خروج از مرز مهران را ندارند.

کلانتری گفت: تمام تلاش دولت و مسئولان استان فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب در این استان برای سهولت در تردد زائران عتبات عالیات است تا بتوانیم همچون گذشته میزبان خوبی برای زائران اربعین حسینی باشیم.

کلانتری تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر و با عنایات ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) و به برکت اربعین حسینی و قدوم زائران عتبات عالیات، نام ایلام و مهران جهانی شده است.

 

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.