| کد خبر: 151564 |

راهداری و حمل و نقل خوزستان با مدیر کل جدید

طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولین محلی مدیرکل راهد اری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان معرفی شد.

تین نیوز

طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولین محلی مدیرکل راهد اری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان معرفی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در این مراسم با تبیین فعالیت‌ها ، سیاست‌ها و برنامه‌های بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اظهار داشت : طی یک سال گذشته  مسئولیت‌ راهد اری از ادارات راه و شهرسازی منفک و به بخش حمل و نقل جاده ای در استانها ملحق شد و ادارات کل با مسئولیتی جدید شکل گرفتند و وظیفه نگهداری از راه‌ها به این ادارات واگذار شد.

وی با بیان این که حدود یک هزار کیلومتر از راه‌های استان خوزستان شریانی و مابقی راه‌های غیرشریانی تلقی می‌شوند،  افزود : مسئولیت نگهداری بالغ بر ١٦ هزار کیلومتر انواع راههای استان خوزستان از آزادراه‌ تا راه‌های فرعی به عهده این اداره کل می‌باشد که نگهداری راههای شریانی قاعدتاً باید از طریق اعتبارات ملی و راه‌های غیرشریانی از محل اعتبارات استانی تامین شود.

مهندس کشاورزیان با اشاره به این که قسمت اعظم ترافیک کشور در راه‌های شریانی جریان دارد، گفت : این راهها دارای شاخص‌هایی از قبیل ترانزیتی بودن ، منتهی به نقاط مرزی ، ترافیک بیشتر از حداقل و حلقه‌ اتصال مراکز استان‌ها هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای با بیان این مطلب که امر نگهداری راهها موضوعی مستمر و جاری است و نمی‌تواند تحت تاثیر کمبود اعتبارات عمرانی قرار گیرد، ابراز امیدواری کرد دولت نگاه ویژه‌ای به حوزه نگهداری راه‌ها داشته باشد.

وی ارتقای  ایمنی را اولویت اصلی در حوزه نگهداری راه‌ها برشمرد و خاطر نشان کرد : از آن جا  که تجدید به موقع خط‌کشی ، اصلاح شانه ، شیب ، دوربرگردان و تقاطع ، نصب روشنایی ، ترمیم تابلوهای هشدار دهنده، خاکریزی، حفاظ میانی و جانبی با ایمنی مستقیم کاربران جاده‌ای ارتباط دارد، جزء اولویت‌های صد در صدی این سازمان محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد  دو رقمی تردد در سطح جاده‌های کشور گفت : در شش ماهه نخست امسال شاهد رشد ١١  درصدی  تردد در سطح راه‌ها نسبت به مد ت مشابه سال قبل  بوده‌ایم ، همچنین آمار خودروهای پلاک شده در سطح کشور (شامل بیش از یک و نیم میلیون خودرو) که ١٠ درصد خودروهای کشور را در برمی‌گیرد، نیز حاکی از این افزایش تردد می‌باشد.

مهندس کشاورزیان با تاکید بر اهمیت حمل‌‌ونقل در استان خوزستان و وجود بنادر استراتژیکی مثل بندر امام (ره) در خوزستان اظهار داشت : جمعیت زیادی از زائران عتبات عالیات و همچنین زائران پیاده‌روی با شکوه اربعین حسینی برای پیوستن به خیل عظیم زائران اباعبدا... ‌الحسین (ع) از پایانه‌های مرزی خوزستان عبور می‌کنند لذا بر اساس اقدامات صورت گرفته در این سازمان، تمهیداتی اتخاذ شده است تا تردد زائران تسهیل شود و خدمات قابل قبول و شایسته‌ای به زوار ارائه گردد.

وی افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه حمل‌ونقل کالا را یکی از سیاست‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برشمرد .

بر اساس این گزارش علی بحرینی معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در  این مراسم با اشاره به اقدامات مناسبی که در دولت تدبیر و امید در حوزه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صورت گرفته است ، افزود : در حوزه بهسازی پایانه‌های مرزی تحولات چشمگیری انجام شده و هر دو پایانه مرزی استان خوزستان باز سازی شده‌اند.

وی میزبانی از جمع کثیری از زائران حضرت سیدالشهدا (ع) به ویژه  در ایام اربعین ، رشد چشمگیر صادرات به عراق ، اجرای طرح جامع مجتمع خدماتی – رفاهی ، ساخت پاسگاه پلیس راه، اجرای طرح مدیریت هوشمند راه‌های استان، نصب دوربین و سیستم‌های کنترل تردد را از جمله اقدامات ارزنده صورت گرفته در این استان  در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای ذکر کرد.

این گزارش حاکی است مسعود مصدقی مدیرکل سابق راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیز طی گزارشی ، اقدامات صورت گرفته در این اداره کل را طی سال‌های اخیر تشریح کرد.

خاطرنشان می‌سازد در این مراسم که معاون راهداری ، مدیرکل دفتر ریاست ،  مدیر کل دفتر فنی و امورپیمانها و مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  نیز حضور داشتند ، از خدمات مسعود مصدقی مدیرکل پیشین اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خوزستان تجلیل و قدردانی شد و غلام عباس بهرامی نیا به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

شایان ذکر است بهرامی نیا پیش از این مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 0 0

    آقایان حمل نقل مسافری شما که پایانه هارو تعطیل کردین نمیگین راننده ی بدبخت از کجا باید خرج و مخارج زندگیش باید تامین بشه البته خودتون در رفاه کامل هستین بقیه به جهنم