| کد خبر: 148583 |

◄ جاد ه های استان مرکزی برای بهسازی چقدر اعتبار دریافت کرد؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: اعتبارات این اداره کل سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۷۸ درصد افزایش یافت.

تین نیوز

مهرداد جهانی افزود: هفت هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی سال گذشته به اداره کل راهدرای و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اختصاص یافت که میزان این اعتبارات در سال قبل از آن سه هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال بوده‌ است.

به گزارش تین نیوز، وی ادامه داد: ۵۸ درصد اعتبارات ملی سال گذشته به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اختصاص یافته و دریافت تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبارات در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهسازی جاده اراک- شازند- توره و پل سفید در سال جاری خبر داد و گفت: عملیات لکه گیری در برخی از نقاط این جاده‌ سال گذشته انجام و امید است با اختصاص این اعتبارات روکش آسفالت این جاده در سال جاری انجام شود.

جهانی با یادآوری وجود ۳۲ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان مرکزی گفت: ۲۹ نقطه حادثه خیز جاده‌های استان تاکنون اصلاح و عملیات اجرای اصلاح بقیه این نقاط نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۱۵ نقطه حادثه خیز جدید در جاده‌های استان مرکزی شناسایی و برای دریافت اعتبار و رفع این نقاط به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: این استان از نظر برخورداری راه‌های روستایی آسفالته در زمره استان‌های برتر کشور است و میزان برخورداری راه‌های روستایی در این استان ۹۲ و میانگین این عدد در کشور ۸۱ درصد است.

جهانی ادامه داد: ۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آسفالت در استان مرکزی وجود دارد و با تخصیص اعتبار آسفالت این راه‌ها در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار دارد.

وی یاد آور شد: ۳۲ دوربین ثبت تخلفات تا سال گذشته در جاده‌های استان مرکزی فعال بود که با نصب ۳۰ دوربین از سال گذشته تاکنون، تعداد این دوربین‌ها به ۷۲ عدد افزایش یافته‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: مکان یابی برای نصب ۱۴ دوربین ثبت تخلفات رانندگی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در جاده‌های استان انجام و پیش بینی می شود تا سه ماه آینده بهره برداری از آنها آغاز شود.

جهانی اظهار داشت: خط کشی جاده‌ها در راستای کاهش حوادث رانندگی سال گذشته در یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های استان مرکزی انجام و خط کشی یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی ادامه داد: بهره برداری از ۱۰ کیلومتر سامانه روشنایی جاده‌های استان مرکزی سال گذشته آغاز و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بهره‌برداری از ۲۲ کیلومتر روشنایی با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: چهار هزار و ۴۰۰ عدد انواع تابلوهای اخطاری و انتظامی با ۱۶ میلیارد ریال اعتبار سال گذشته در این استان نصب و نصب پنج هزار تابلو در سال جاری با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار دارد.

جهانی افزود: اجرای ۹۸ کیلومتر شیار لرزاننده با ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار، نصب ۱۹۰ دستگاه چراغ چشمک زن در سطح راه‌های استان مرکزی با چهار هزار و ۸۰۰ میلیون ریال سال گذشته در این استان انجام و نصب ۱۵۰ دستگاه چراغ چشمک زن با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ۱۲ کیلومتر حفاظ فلزی گاردریل سال گذشته در جاده‌های استان مرکزی تعمیر و نصب چهار کیلومتر گاردریل در سال جاری با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: نصب پنج کیلومتر حفاظ بتنی نیوجرسی با ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار امسال در دستور کار قرار دارد.

جهانی اظهار داشت: ۲۳۹ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۲۹۹ تردد سال گذشته در جاده‌های استان مرکزی ثبت شد که تعداد این ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: استان مرکزی با ثبت این میزان تردد در جاده‌ها رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۲۷ دوربین نظارتی در جاده‌های این استان وجود دارد که سه دستگاه از مجموع این دوربین‌ها سال گذشته در آزادراه غدیر، محور اراک-خنداب (محدوده دهسد) و سه راهی تفرش نصب و راه اندازی شده است.

جهانی افزود: اجرای ۶۷ کیلومتر روکش آسفالت و ماسه آسفالت در جاده ساوه-همدان، دلیجان- سلفچگان، شازند- ازنا، باند دوم غرق آباد- نوبران، بیات، دسترسی مامونیه به آزادراه ساوه-تهران، خمین-الیگودرز، خمین-گلپایگان از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای روکش آسفالت و ماسه آسفالت در راههای شریانی کریدوری و غیر کریدوری استان به طول ۲۷۶ کیلومتر امسال به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اعتباری بالغ بر ۸۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار دارد.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.

روزانه حدود ۶۴۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.