| کد خبر: 135528 |

در هرمزگان برگزار شد:

جزئیات اولین جلسه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان با کارگروه حوزه حمل‌ونقل

اولین جلسه کارگروه حوزه معاونت حمل‌ونقل با مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان در دفتر مدیریت برگزار شد.

تین نیوز

اولین جلسه کارگروه حوزه معاونت حمل‌ونقل با مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان در دفتر مدیریت برگزار شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، اولین جلسه کارگروه حوزه معاونت حمل‌ونقل با حضور باقرجوان در دفتر مدیریت برگزار شد.

 

ستار هاشمی معاونت حمل‌ونقل اداره کل در این جلسه گفت: گام‌های مؤثری در راستای تحقق اهداف سازمان در سنوات گذشته برداشته شده ولی با توجه به گستردگی این حوزه باز جای کار بیشتری وجود دارد.

 

وی در ادامه به معرفی عملکرد حوزه خود در سال گذشته و همچنین اهداف و برنامه‌های سال ۹۶ پرداخت و گفت: بیشترین مشکلات این بخش فرا بخشی و فرا منطقه‌ای می‌باشند.

 

هاشمی گفت: طی دوماهه نخست امسال با اجرای طرح‌های ایمنی انجام شده و گشت نامحسوس محورها نسبت به دوماهه نخست سال ۹۵ شاهد ۱۱ درصد کاهش تلفات بودیم و با بررسی‌های انجام شده بیشترین تلفات مربوط به موتورسواران در محورهای روستایی است.

 

وی همچنین افزود: در سال گذشته تعداد ۳۰ مدرسه از نظر آموزش ترافیکی و ۳۰ نقطه به‌صورت فیزیکی ایمن‌سازی شده است که در بحث فیزیکی با نصب تابلوهای هشداردهنده، کفشک‌ها و خط‌کشی‌ها در محدود مدارس شناسایی شده انجام گرفت.

 

معاون حمل‌ونقل در ادامه گزارش خودگریزی مختصر به بحث اضافه تناژ نمود و گفت: تعداد ۸ دستگاه باسکول در پاسگاه‌های پلیس‌راه استان مستقر شده و در سال ۹۵ تعداد ۵۲۹ تخلف که حدوداً با ۶۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سامانه ثبت گردیده است.  

 

وی ادامه داد: در بحث تلفات تصادفات کاربران جاده‌ای عابرین پیاده در سال ۹۵ نسبت به سال قبل شاهد کاهش ۴۰ درصدی بوده‌ایم که در جایگاه دوم کشوری و در بخش تلفات وانت‌بارها ۶ درصد کاهش داشته که جایگاه استان در کشور رتبه ۱۹ است و در مجموع تلفات تصادفات در محورهای مواصلاتی استان با ۵۲ نفر کاهش تلفات رتبه ۵ کشوری را دارا هستیم.

 

هاشمی افزود: در بخش تلفات ادوات کشاورزی با صد در صد کاهش تلفات جاده‌ای دارای رتبه اول کشوری هستیم اما متأسفانه در بخش تصادفات راکبین موتورسیکلت‌ها ۳۷ درصد افزایش در سال گذشته  را شاهد بوده‌ایم.

 

 هاشمی گفت: در حال حاضر تعداد سه مرکز معاینه فنی فعال در استان وجود دارد که در سال گذشته تعداد صدور معاینه فنی ۱۲ درصد افزایش داشته است و در آیندهٔ نزدیک تعداد سه مرکز دیگر نیز راه‌اندازی خواهد شد.

 

وی اشاره‌ای هم به حوزه مسافر کرد و گفت: تعداد ۴۴ شرکت مسافربری در کل استان مستقر است که تعداد ۲۳ شرکت و یک شعبه از آن‌ها در مرکز استان وجود دارد.

 

 وی از ۴ درصد افزایش جابجایی مسافر در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه در سال جاری و همچنین  ورودی پایانه مسافر از ۹۰ تا ۹۵ دستگاه در روز خبر داد.

 

وی ابراز کرد: یکی از مشکلات موجود در پایانه بار مسافر وجود دلالان و سود جویان بوده که اخیراً با کمک و همکاری بسیار مناسب سازمان پایانه‌ها شهرداری و نیروی انتظامی این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شده است.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه کلیه ناوگان اتوبوس متردد در این استان به سامانه از شرکت‌های مسافربری به سامانه سپهتن پیوستند ولی در بخش سواری کرایه با توجه به اینکه ۸۵ درصد سفرهای درون استانی با این‌گونه وسایط نقلیه مسافری صورت می‌پذیرد متأسفانه با فرسودگی ناوگان سواری کرایه روبرو هستیم.

 

معاون حمل‌ونقل گفت: در بخش ترانزیت افزایش ۲۷ درصد تناژ در دو ماهه اول سال ۹۶ داشتیم.

 

 وی اشاره کرد: نرم‌افزار تحت وب اینترنتی در تمام مراکز صدور پروانه تردد راه‌اندازی شده است و تعداد ۳۰۰ نماینده شرکت در استان ساماندهی شده است..

 

 وی همچنین افزود: تعداد ۱۷ شرکت بین‌المللی در بندرعباس ثبت شده‌اند و ۶ شرکت منتظر درخواست و شروع بکار شدن آن‌ها هستیم.

 

در بخش کالا تعداد ۱۷۶ شرکت حمل‌ونقلی دارای پروانه فعالیت در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰۹ شرکت در بندرعباس به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 

وی همچنین افزود صدور بارنامه در سال ۹۵ نسبت به سال ماقبل آن ۱۳ درصد افزایش داشته است و ورودی پایانه بار بندرعباس که در سال ۹۵ تعداد ۸۹۸ هزار کامیون بوده است.

 

در بخش نظارت درون‌شهری به ساماندهی معادن، کارخانه‌های و انبارها اشاره کرد و افزود: با سه گشت به شناسایی شرکت‌هایی که خارج از ضوابط حمل بار می‌کردند پرداختیم که تعداد از متخلفین اهم از انبارداران، دلالان شرکت‌های حمل‌ونقلی  و تعداد ۵۰۰ بارنامه جعلی شناسایی و کشف شدند.

 

در ادامه باقر جوان مدیرکل ضمن خدا قوت به همه کارکنان این بخش گفت: بنده واقف هستم که کار در استان هرمزگان کاری بسیار دشوار و پرحجم است و اگر کاری انجام می‌گیرد نشان از مجاهدت و تلاش کلیه کارکنان است و در استانی که پیشینه حمل‌ونقلی دارد باید گام‌های بلندتری در راستای ارتقاء امنیت جاده‌ها برداشته شود که همگان از تأثیرات آن بهره‌مند گرد‌ند.

 

وی به مسئله ایمنی جاده‌ها که مهم‌ترین مبحثی است که با جان انسان‌ها سروکار دارد اشاره کرد و گفت: جاده‌ها باید ایمن باشند تا استفاده‌کنندگان بتوانند سفر ایمن و خاطره‌انگیزی را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند و جهت به ثمر نشستن اهداف این کار می‌طلبد تمام واحدها و حوزه‌ها در زمینه ایمنی، زمینه را در بدو حرکت آماده کنند که راننده بتواند با خیال راحت‌تری در جاده  ایمن براند.

 

وی اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله با تدابیر و راهکارهای تخصصی و منطقی بتوانیم شاهد روزی باشیم که حتی یک قطره خون در جاده‌های استان ریخته نشود.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان در ادامه این جلسه افزود: استان هرمزگان یک استان استراتژیکی است که کل کشور را از نظر  اقتصاد حمل‌ونقلی که یک مقوله بسیار مهم است تحت تأثیر قرار می‌دهد. حمل‌ونقل همیشه  یک حرکت پشتیبان جهت جذب نیروهای انسانی و اشتغال‌زایی ملت شریف ایران بشمار می‌رود که باید سعی شود رضایتمندی عالی نتیجه این مجاهدت‌ها و تلاش‌ها گردد و بی‌شک حساسیت بخش حمل‌ونقل در تمام امور زندگی انسان‌ها مشهود است و باید کوچک‌ترین نارضایتی‌ها را بررسی و رصد گردد.

 

وی افزود: همسو شدن کارکنان با مدیریت موجب پیشرفت بیش از پیش می‌شود و هر جایی که نیاز به تغییر روند باشد باید روش‌ها را عوض کرد چون باید به توانمندی نیروها ایمان داشته باشیم.

 

این مقام مسئول افزود: جهت پیشبرد اهداف کلان اداره کل آماده پذیرفتن راهکارهای جدید هستم زیرا معتقدم با استدلال و منطق مناسب می‌توان به راهکارهای تخصصی بهتری دست یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.