| کد خبر: 254231 |

۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی جابجا شدند

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به استان های ایلام، کرمانشاه و همدان، ضمن بازدید از پایانه های مسافری، ایستگاه های پویش همراهان سفر ایمن و راهدارخانه های این استان ها بر نحوه جابجایی و خدمت رسانی به مسافران نوروزی نظارت کرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به استان های ایلام، کرمانشاه و همدان، ضمن بازدید از پایانه های مسافری، ایستگاه های پویش همراهان سفر ایمن و راهدارخانه های این استان ها بر نحوه جابجایی و خدمت رسانی به مسافران نوروزی نظارت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل این سازمان از جابجایی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری پلاک عمومی در بازه زمانی 24 اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا هشتم فروردین ۱۴۰۲خبر داد و اظهار داشت: بر اساس اطلاعات سامانه های ترددشمار کشور، میزان تردد در محورهای مواصلاتی سطح کشور در بازه زمانی مذکور به طور متوسط نسبت به مدت مشابه سال گذشته، چهار درصد رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره به میزان تردد مسافر از پایانه های مرزی کشور در بازه زمانی یاد شده افزود: در این مدت 685 هزار نفر از پایانه های مرزی کشور تردد( ورود و خروج) داشته اند که طبق آمار، بیشترین میزان تردد از مرز مهران بوده است.
معاون حمل و نقل سازمان با بیان این که بر اساس آمار، در استان ایلام در حوزه ایمنی اقدامات مناسبی در راستای کاهش تصادفات انجام شده است، با اشاره به برگزاری پویش همراهان سفر ایمن یادآور شد: این پویش در راستای اهداف و برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در خصوص فرهنگ سازی ، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی در قالب مجموعه ای از برنامه های فرهنگی ، رسانه ای و هنری در حال اجراست و کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، اشاعه و پاسداشت ارزش های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران اسلامی، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه های جاده ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیرهای منتخب از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی تاکید کرد: این پویش در استان ایلام نیز در دو نقطه شامل مرز مهران و سه راهی کارزان در قالب برنامه ها و اقدامات ترکیبی و بین رشته ای توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و با همکاری ستاد اقامه نماز در حال اجرا است.
بر اساس این گزارش معاون حمل و نقل سازمان در سفر به استان ایلام که باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر نیز وی را همراهی می کرد، ضمن بازدید از ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن در سه راهی کارزان شهرستان سیروان، از راهدارخانه تونل آزادی و پایانه مسافربری شهدای شهرداری ایلام نیز بازید کرد، دیدار و گفت و گو با راهداران مستقر در راهدارخانه تونل آزادی استان ایلام از دیگر برنامه های معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به استان ایلام بود.

بر اساس این گزارش شهرکی در سفر به استان کرمانشاه از محل اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن و پایانه مسافربری شهید کاویانی بازدید کرد.
وی در بازدید از پایانه مسافربری شهید کاویانی گفت: اقدامات خوبی در پایانه مسافربری شهید کاویانی انجام شده است که از جمله آن باجه متمرکز فروش بلیت می باشد که در این باجه به صورت عادلانه مسافران ورودی در بین تعاونی ها تقسیم می شوند.
شهرکی ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی همکاران حوزه راهداری گفت: اقدامات و ایمن سازی های انجام شده، باعث شده است که هموطنان در سفرهای نوروزی آرامش خاطر بیشتری داشته باشند.
وی افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان کرمانشاه در نوروز سال جاری باید با تمامی توان به خدمات رسانی به مسافران نوروزی تا پایان طرح بپردازد و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با نظارت مستمر نسبت به ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی اقدام کند.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به استان همدان با بیان این که خوشبختانه استان همدان ظرفیت بالای پذیرش مسافر را دارد و مقصد سفر است، افزود: از قبل از ایام نوروز مجموعه حمل و نقل جاده ای استان همدان اقدامات اجرایی خود را در دستور کار قرار داد و اولویت اصلی را هم ایمن سازی راه ها در نظر گرفت.
وی تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات مطلوب انجام شده در زمینه جدا کننده های مسیر، این امر باعث افزایش ایمنی در سطح جاده های استان شده است.
وی افزود: با عنایت به شرایط آب و هوایی و گردنه های استان همدان، پیش بینی بارش در این استان وجود داشت که خوشبحتانه تمهیدات مناسبی در این زمینه اتخاذ شده است.
معاون حمل و نقل در ادامه یادآور شد: بر اساس اطلاعات و آمار دریافتی خوشبختانه وضعیت تلفات جاده ای استان نسبت به نوروز سال گذشته کاهش داشته است و بخش حمل و نقل عمومی جاده ای در چهارده روز اول طرح نوروزی که از ۲۴ اسفند آغاز شده تلاش در خوری داشته است .
بر اساس این گزارش بازدید از گردنه راهدارخانه اسدآباد و طرح پویش همراهان سفر ایمن از دیگر برنامه های سفر معاون حمل و نقل کشور به استان همدان بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.