| کد خبر: 270231 |

رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری الگوی رانندگی ایمن باشند

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری با رعایت سرعت مجاز و مطمئنه و پرهیز از سبقت گیری در مقاطع پرترافیک و مکان های سبقت ممنوع، الگوی مناسب رانندگی ایمن در سفرهای نوروزی باشند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری با رعایت سرعت مجاز و مطمئنه و پرهیز از سبقت گیری در مقاطع پرترافیک و مکان های سبقت ممنوع، الگوی مناسب رانندگی ایمن در سفرهای نوروزی باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل این سازمان بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه در ایام اجرای طرح نوروز ۱۴۰۳ و جلوگیری از وقوع تصادفات تأکید کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش حجم عبور و مرور وسایل نقلیه شخصی در جریان سفرهای نوروزی و عدم تسلط کامل برخی از رانندگان با شرایط محورهای مواصلاتی از یک سو و ضرورت تردد ناوگان حمل و نقل باری مجاز حامل کالاهای اساسی، فاسدشدنی و سوخت رسان با هدف تأمین نیازهای اساسی کشور از سوی دیگر و همچنین تردد ناوگان باری مجاز در برخی از محورهای مواصلاتی، رعایت قوانین و مقررات رانندگی اهمیت و ضرورت مضاعفی پیدا کرده است.

معاون حمل و نقل سازمان با اشاره به بررسی های کارشناسانه در خصوص عوامل مؤثر در وقوع تصادفات جاده ای از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون، بیان کرد: متأسفانه آمارها از وقوع برخی تصادفات منجر به فوت و جرح وسایل نقلیه عمومی باری در طول شبکه راه های کشور خبر می دهد.

شهرکی افزود: بر این اساس رعایت موارد ایمنی از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری مانند پرهیز جدی از ادامه سفر در صورت خستگی و خواب آلودگی و موکول کردن آن به پس از زمان استراحت کافی و عدم استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی برای جلوگیری از وقوع تصادفات احتمالی بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: انتظار می رود رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری به عنوان رانندگان حرفه ای، با رعایت سرعت مجاز و مطمئنه و پرهیز از سبقت گیری در مقاطع پرترافیک و مکان های سبقت ممنوع، الگوی مناسب رانندگی ایمن برای دیگر رانندگان باشند.

معاون حمل و نقل سازمان تصریح کرد: انجام برنامه ریزی سفر و کسب اطلاعات راه ها به منظور جلوگیری از ورود به محدوده های پرترافیک به ویژه در محورهای پرتردد وسایل نقلیه شخصی از نکاتی است که رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری باید به آن توجه کنند.

شهرکی، کاهش سرعت حرکت در شرایط نامساعد جوّی و بارندگی، مه گرفتگی، برفی و لغزندگی جاده، حفظ آرامش و رعایت سرعت مطمئنه و ایمن را از دیگر نکاتی برشمرد که رعایت آن ها از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری ضرورت دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.