| کد خبر: 266432 |

◄ ضوابط تاسیس و بهره برداری از شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا تغییر کرد

اصلاحیه ضوابط تاسیس و بهره برداری از شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا با هدف تسهیل شرایط و رفع موانع و پیرو سیاست های اعلامی هیئت مقررات زدایی وزارت امور اقتصادی و دارایی صادر شد.

تین نیوز

ضوابط جدید تاسیس و بهره برداری از شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا و شرکت های خود اتکایی رانندگان اعلام شد.

به گزارش تین نیوز، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، روز 11 دی ماه 1402 اصلاحیه ضوابط تاسیس و بهره برداری از شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا را با هدف تسهیل شرایط و رفع موانع و پیرو سیاست های اعلامی هیئت مقررات زدایی وزارت امور اقتصادی و دارایی صادر کرد.

خبر مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

◄ تعویض کامیون فرسوده با کامیون خارجی کارکرده ؛ این فرصت شامل چه کسانی می شود؟

یکی از موارد اصلاح شده در این ضوابط، مربوط به تبصره هشت ماده هشت است که بدین صورت اصلاح شده است: در صورت مالکیت چند شخص در خصوص ناوگان ارایه شده، مالکیت شش دانگ ناوگان ملکی باید به نام شرکت و یا مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره ( با دارا بودن حداقل 10 درصد سرمایه یا سهام شرکت ) باشد.

از دیگر اصلاحات انجام شده در ضوابط تاسیس و بهره برداری از شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا مربوط به بخش پنج بند الف ماده 9 و به شرح زیر است: پایانه شرکت باید دارای کاربری حمل و نقلی ، خدماتی، تجاری، صنعتی یا زیرشاخه کاربرهای چهارگانه مذکور به صورت ملکی با سند رسمی یک ساله به نام شرکت باشد. شرکت باید در پایان قرارداد اجاره نامه رسمی نسبت به ارایه تمدیدیه و یا قرارداد اجاره با احراز ضوابط به اداره کل استان اقدام نماید.

از دیگر بخش های اصلاح شده این ضوابط، دستور العمل نحوه فعالیت و بهره برداری از شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند است.

بر اساس این اصلاحیه ، تبصره ذیل به بند 1 ماده 2 به شرح زیر اضافه شده است: امکان ارایه تقاضای تاسیس شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند از سوی شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا و یا متقاضیان فاقد پروانه فعالیت فراهم می باشد...

جزئیات بیشتر اصلاحیه ضوابط تاسیس و بهره برداری از شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا را در تصاویر زیر ببینید: 

 

ضوابط جدید تشکیل شرکت ها

ضوابط تاسیس شرکت ها

ضوابط جدید تشکیل شرکت ها 1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد مهدی هراتی زاده 1 0

    سلام و درود، دهها مصوبه ، آیین نامه و دستورالعمل اجرایی از دهه پنجاه تاکنون در دولتهای وقت صادر و ابلاغ گردیده است نتیجه اش بیش از چهار هزار باجه بارنامه نویسی و بنگاه کارگزاری و دلالی شده بنام شرکت حمل و نقل که حتی قانون دلالان را هم تمکین نمی نمایند چه رسد به قانون تجارت ، وکالت ، توسعه حمل و نقل و برنامه.
    واقعیت این دستورالعملها در برگیرنده رژیم حقوقی کار و کارگاه و کارفرما با مناسبات بازار رقابت سالم و مالکیت سرمایه و ابزار و قراردادهای تعهد آور نیست لذا حول محور ادامه حمایت یکسویه و رانت توزیعی و کارچاق کنی، ایجاد مابه تفاوت تصدیگری و کارفرمایی دولتی در خط قرمز اصل ۴۳ قانون اساسی جریان دارد