| کد خبر: 266136 |

تردد کامیون‌ ها در مرز ایران و آذربایجان به زودی ۲ برابر می‌ شود

رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای گفت: عملیات اجرایی پل مرزی آستارا در حال آماده سازی و بازگشایی است و به زودی ورود و خروج کامیون ها با افتتاح این مسیر برقرار می شود و ظرفیت ها به دو برابر افزایش می یابد.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای گفت: عملیات اجرایی پل مرزی آستارا در حال آماده سازی و بازگشایی است و به زودی ورود و خروج کامیون ها با افتتاح این مسیر برقرار می شود و ظرفیت ها به دو برابر افزایش می یابد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در بازدید از روند پیشرفت پروژه های عمرانی در مرز آستارا که استاندار گیلان نیز حضور داشت، ضرورت بازنگری در این مرز با توجه به قدمت ۲۰ ساله و سهولت در خدمت رسانی در این مرز را یادآور شد.

امانی افزود: درحال حاضر زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار در این منطقه برای ایجاد پایانه جدید تملک شده و اکنون مراحل مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار را طی می کند و پیش بینی برای تامین اعتبار در بودجه سال آینده جهت ساخت و ساز پایانه جدید آستارا انجام می شود.

به گفته رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای با افتتاح این پایانه ظرفیت ورود و خروج دو کشور بیشتر خواهد شد و سایت جدید به عنوان پایانه مرزی تجاری و باری و پایانه موجود مسافری باقی خواهد ماند.

استاندار گیلان نیز به همراه معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای از روند مراحل نهایی احداث پل مرزی اتومبیل رو بین کشورهای ایران اسلامی و جمهوری آذربایجان، پل فلزی مسافری بین دو کشور و نیز وضعیت احداث پل سیبلی بخش لوندویل آستارا که در جریان سیل اخیر تخریب شده بود، بازدید کرد.

استاندار گیلان گفت: در این سفر مسائل و مشکلات این شهرستان از قبیل خسارت وارده به ابنیه پس از وقوع سیل آستارا، ساماندهی ورود و خروج کامیون ها در نقطه مرزی و رفع مشکلات ترافیکی ناشی از تردد این کامیون ها مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: پل مرزی آستارا نیز که در شروع کار دولت مردمی و انقلابی در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی و انعقاد قرارداد با جمهوری آذربایجان آغاز شد، در حال آماده سازی و بازگشایی است.

وی اظهار کرد: به زودی ورود و خروج کامیون ها با افتتاح این مسیر برقرار و ظرفیت ها به دو برابر افزایش خواهد یافت.

استاندار گیلان اضافه کرد: پل ورودی روگذر مسیر آستارا به اردبیل نیز در حال انجام است که امیدواریم کار سرعت بیشتری بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.