| کد خبر: 264445 |

ساخت راه‌ های دسترسی به سواحل مکران توسعه می‌ یابد

اشتغال و اقتصاد پایدار ساحل نشینان مکران با ساخت راه های دسترسی به ساحل، اقدام اساسی در توسعه اقتصادی این منطقه است.

تین نیوز

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: اشتغال و اقتصاد پایدار ساحل نشینان مکران با ساخت راه های دسترسی به ساحل، اقدام اساسی در توسعه اقتصادی این منطقه است.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی در سفر به شهرستان های جاسک و بشاگرد در شرق استان هرمزگان از پروژه های در دست ساخت راه های روستایی شرق استان هرمزگان و همچنین راه هایی که از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران تامین اعتبار شدند، بازدید کرد.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از محور اصلی ساحلی جاسک کنارک و همچنین پروژه های در حال اجرای اتصال محور اصلی که نقش اقتصادی در حوزه اشتغال صید و صیادی روستائیان منطقه دارند، در دو بخش لیردف و گابریک در شهرستان جاسک، بیان کرد: از آنجا که شغل اکثر روستاییان سواحل شهرستان جاسک و حومه، صیادی است و امرار معاش اکثر آن ها از طریق دریا انجام می شود، تسریع در تکمیل راه های دسترسی به ساحل می تواند رفع کننده مشکلات زیادی در حمل و نقل صیادان باشد و بر این موضوع تأکید می شود.

مقبلی در ادامه بازدید از مسیر فرعی ارتباطی جاسک جکدان در خصوص این محور توضیح داد: این مسیر بخشی از مسیر ارتباطی بین دو شهرستان های جاسک، بشاگرد و همچنین شهرستان قلعه گنج در استان کرمان است و انجام مستمر عملیات بهسازی، نگهداری و ایمن سازی به موقع می تواند تردد ایمنی را برای ترددکنندگان در این مسیر فراهم کند.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه سفر از راه های ارتباطی در حال احداث در شهرستان بشاگرد که در سال های قبل و سال جاری از محل اعتبارات محرومیت زدایی و همچنین اعتبارات سواحل مکران تامین اعتبار شده بود، بازدید کرد.

مقبلی طی این بازدید خاطر نشان کرد: دو پروژه بسیار مهم در شهرستان بشاگرد از ردیف توسعه سواحل مکران در دست اقدام است که اجرای کامل این دو پروژه مهم در آینده تاثیر قابل توجهی بر توسعه شرق هرمزگان خواهد داشت، ضمن این که مسیر قابل دسترسی مناسبی بین شرق استان هرمزگان و غرب استان سیستان و بلوچستان در چرخه عبور و مرور قرار خواهد گرفت.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان همچنین از پروژه های جنوب کرمان بازدید و نکات اجرایی بخشی از پروژه ها را مورد تاکید قرار داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.