| کد خبر: 259475 |

نخستین نشست هم اندیشی رویداد راه هوشمند برگزار شد

نخستین نشست هم اندیشی رویداد راه هوشمند با حضور مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

تین نیوز

نخستین نشست هم اندیشی رویداد راه هوشمند با حضور مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

طرح جامع حمل ونقل جاده ای کشور در آستانه تکمیل و بهره برداری است

به گزارش تین نیوز به نقل از  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه های این سازمان گفت: رویداد ملی راه هوشمند با هدف هم اندیشی و کشف ایده های فناورانه تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان، ایده پردازان و جامعه علمی کشور توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مرکز تبادل فناوری ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال جاری اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در این نشست محورهای رویداد راه هوشمند ۲۰۲۳(smart road)، فرآیند زمان بندی این رویداد، اطلاع رسانی و تبلیغات و نحوه انتخاب رویداد برتر تعیین شد.

فخاران با اشاره به این که این نشست که به منظور تبادل نظر و برگزاری مطلوب رویداد فناورانه راه هوشمند برگزار شد، بیان کرد: در این نشست زمان بندی اجرای هر بخش از رویداد یاد شده شامل فراخوان عمومی در سطح کشور، طراحی الگوها و مبانی گزینش طرح های برتر و امتیازدهی، رونمایی از طرح های منتخب در نمایشگاه مجازی، برگزاری دمودی، داوری و معرفی طرح های برتر تعیین و مشخص شد.

وی افزود: همچنین ترکیب کمیته سیاست گذاری، کمیته علمی و اجرایی نیز در این نشست تخصصی مشخص و مقرر شد اطلاع رسانی و تبلیغات، طراحی پوستر و سایت مربوط به این رویداد تا ۲۰ مردادماه سال جاری جهت دریافت طرح ها و ایده های مربوط به عناوین رویداد انجام و تا ۳۰ شهریور ماه نسبت دریافت طرح ها اقدام شود.

به گفته فخاران، مکان یابی و جانمایی و روش سرمایه گذاری سامانه های حمل و نقل هوشمند ، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، مدیریت داده های بزرگ(big data) و استخراج دانش از داده های سامانه های حمل ونقل هوشمند، فناوری های نوین حمل و نقل هوشمند، استانداردسازی سامانه های حمل و نقل هوشمند، یکپارچه سازی و اتصال داده های سامانه های حمل و نقل هوشمند، خودکالیبراسیون (AUOTOCALIBRATION) سامانه های حمل و نقل هوشمند، خودروهای خودران و زیرساخت های لازم سامانه های حمل و نقل هوشمند، شیوه های نوین اطلاع رسانی، اطلاع یابی و مدیریت تقاضای سفر، ایجاد ارزش افزوده و افزایش اثربخشی سامانه های حمل و نقل هوشمند و ایده های آزاد از جمله محورهای اصلی این رویداد هستند.

رئیس مرکز مدیریت راه های سازمان بیان کرد: از طرح های برتر ارائه شده در رویداد فناورانه راه هوشمند در نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته که هر ساله در آذرماه برگزار می شود، رونمایی خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت راه های سازمان با بیان این که نشست با شرکت های دانش بنیان، برگزاری AUT Talks و برگزاری نمایشگاه مجازی و دمودی پیش از برگزاری نهایی رویداد از جمله اقدامات مهم برگزاری رویداد پیش رو بوده گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با هدف مرکزی فناورانه و مردم پایه با نوین سازی سامانه های حمل و نقل هوشمند و توسعه فناوری ها، ایجاد مسیر امن، حمل و نقل روان و ایمن، مدیریت هوشمند ترافیک و اطلاع رسانی مناسب به کاربران راه اقدام به برگزاری این رویداد تخصصی کرده است. در این رویداد مهم از تمامی دستگاه های بهره بردار به ویژه پلیس راهور فراجا و معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز دعوت به عمل می آورد تا در این رویداد فناورانه راه هوشمند شرکت کنند.

شایان ذکر است اولین نشست مشترک با حضور منصور فخاران رئیس مدیریت راه های کشور، حمزه ذاکری رئیس مرکز آموزش، توکلی معاون دفتر روابط عمومی، کارشناسان مرکز مدیریت راه ها، کارشناسان مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان با نمایندگان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.