| کد خبر: 237159 |

◄ ضرورت دارد حمل و نقل دریایی و صنعت کشتیرانی به دوران اوج خود بازگردد

ضرورت دارد حمل و نقل دریایی و صنعت کشتیرانی به دوران اوج خود بازگردد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه توسعه ناوگان و حمل‌ونقل دریایی امری حیاتی برای اقتصاد کشور است،‌ گفت: ضرورت دارد حمل و نقل دریایی و صنعت کشتیرانی به دوران اوج خود بازگردد.

به گزارش تین نیوز، سیدعلی حسینی در رابطه با ضرورت توسعه ناوگان و حمل و نقل دریایی به منظور پویایی و رونق اقتصادی کشور، اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد حمل و نقل ایران از مسیر دریا صورت می‌گیرد، بدین جهت توسعه و تجهیز ناوگان دریایی کشور به منظور پیشرفت حمل و نقل دریایی، امری بسیار واجب و حیاتی است.

وی ادامه داد: امروزه بنادر بزرگ دنیا؛ اجازه تردد و پهلوگیری به کشتی‌هایی که آلودگی زیست محیطی ایجاد می‌کنند، نمی‌دهند و سال گذشته نیز به همین دلیل مشکلاتی برای کشتی‌های ایرانی در تردد به بنادر چین به وجود آمد و با معطلی روبرو شدند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی ایران باید به دوران اوج خود در دنیا برسد، بیان کرد: باید امکانات داخلی خود را به منظور ساخت کشتی‌های بزرگ توسعه ببخشیم تا بتوانیم در داخل کشور شناورهای جدید بسازیم و در عین حال شرایط مناسب را برای خرید کشتی‌های مدرن فراهم کنیم.

حسینی افزود: باید شناورهای جدید، مدرن و پیشرفته جایگزین کشتی‌های ایرانی که از طول عمر بالا برخوردار هستند، شوند تا بتوانیم به جایگاه قبلی ایران در صنعت کشتیرانی و نیز حمل و نقل دریایی دنیا نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه در رابطه با دریای خزر باید رویه‌ای که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مدنظر قرار گرفته است، ادامه پیدا کند، عنوان کرد: فعالیت کشتی‌های رو-رو در دریای خزر مساله بسیار مهمی است که خوشختانه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مورد توجه قرار گرفته است و باید با کمک هرچه بیشتر بخش خصوصی نسبت به گذشته،‌ فعال‌تر شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه شناورهای رو-رو، موضوع پیچیده‌ای است که به سه بخش جاده‌ای، ‌ریلی و دریایی مربوط می‌شود، گفت: در حوزه شناورهای رو-رو باید به مقوله توسعه پسکرانه بنادر ن توجه کنیم چرا که این امر صرفا مساله دریایی نیست.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، حسینی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی ایران طی دو سال آینده حداقل باید ۸ فروند شناور رو-رو در دریای خزر داشته باشد، اظهار داشت: اگر قصد داریم نقش قابل توجهی در بازار حمل و نقل دریایی منطقه ایفا کنیم، امنیت جابجایی کالا را ارتقاء بخشیم و از بن بست کشورهای همسایه در شمال ایران خارج شویم، ضرروت دارد شناورهای رو-رو را فعال کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.