| کد خبر: 236687 |

◄ ناوگان و بنادر شمالی کشور تحریم نیستند

بخش دریایی و فعالان اقتصادی بر خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها بودند اما زنجیره بنادر و دریا و هر آنچه که در این زنجیره حضور دارد همواره یک قدم از تحریم‌ها جلو بوده است.

تین نیوز

 مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخش دریایی و فعالان اقتصادی بر خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها بودند اما زنجیره بنادر و دریا و هر آنچه که در این زنجیره حضور دارد همواره یک قدم از تحریم‌ها جلو بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علی اکبر صفایی در مراسم معارفه خود با بیان اینکه به زودی در سازمان بنادر و دریانوردی تیمی از نخبگان دریایی تشکیل می‌دهیم اظهار داشت: از تمام ظرفیت‌های نخبگان حوزه دریایی برای تحقق اهدافمان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران شانیتی جز خدمت به مردم نداریم ادامه داد: فسلفه وجودی سازمان بنادر و دریانوردی سه موضوع مهم سیاست‌گذاری، حمایت و هدایت است که دولت سیزدهم بارها نسبت به این موضوع تاکید داشته است.

بیشتر بخوانید:

نوسازی ناوگان کشور به 10 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد

بروزرسانی حمل و نقل دریایی با کشتی های هوشمندی

مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه در بحث حمل و نقل دریایی تجار از مخاطبان اصلی سازمان هستند گفت: بخش دریایی و فعالان اقتصادی بر خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها بودند اما زنجیره بنادر و دریا و هر آنچه که در این زنجیره حضور دارد همواره یک قدم از تحریم‌ها جلو بوده است.

صفایی افزود: به همین دلیل است که هیچ وقت با مشکل انتقال کالا برای صادرات و واردات مواجه نبودیم و توانستیم بر تمام مشکلات ناشی از تحریم فائق بیاییم.

وی ادامه داد: البته امروز که شکل تحریم‌ها تغییر کرده است و دشمن به دنبال این است که با طراحی کریدورهای جدید دریایی ما را به بن بست برساند. بنابراین باید در بخش دریا، ظرفیت‌سازی کنیم که این اقدام منجر به رونق و اشتغال در این حوزه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان دریایی جنوب و شمال کشور اظهار داشت: در حال حاضر ناوگان دریایی ما در خزر مشمول تحریم‌ها نمی‌شوند و می‌توان در حوزه دریای شمال و توسعه سهم ما از این منطقه اقدامات جدی انجام دهیم.

صفایی با بیان اینکه سن ناوگان کشور بالا رفته است، افزود: اگر نتوانیم هرچه سریعتر درباره کاهش سن ناوگان اقداماتی انجام دهیم، این موضوع در صنعت دریایی کشورمان اثرگذار خواهد بود و مسئله تحریم‌ها هم به آن اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، بحث توجه نیروی انسانی فعال در حوزه دریایی است و باید برای دو دهه آینده نیروی انسانی دریایی کشور برنامه‌ریزی داشته باشیم و در حوزه جذب و آموزش‌ نیروی انسانی اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر تاکید کرد: پیشگیری، مبارزه با فساد، حذف گره‌ها و شفاف‌سازی در مجوزها از دیگر برنامه‌های سازمان بنادر خواهد بود.

صفایی درباره توجه به سواحل مکران و چابهار خاطرنشان کرد: فعالیت دریایی در سواحل مکران و چابهار راهبردی است که همواره رهبری به آن تاکید داشتند و در راستای تسهیل تجارت با کشورهای همسایه تلاش ما این است که اقدامات جدی انجام دهیم و رسیدگی به مشکلات تجار و تسهیل برای ارتباط آنها با کشورهای همسایه تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: تجار کشورمان به راحتی می‌توانستند از کشور خارج شوند و در سایر کشورها سرمایه‌گذاری کنند اما ماندند و با تحریم‌ها مقابله کنند و وظیفه ما حمایت و هدایت سرمایه‌گذاران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 462 0 0

    "سازمان بنادر و دریانوردی" و یا "سازمان بی برنامه نوردی"
    انتصاب جناب دکتر صفایی که از همه نظر شایسته و سرآمد و پیشکسوت در این حوزه هستند امیدواری زیادی در دل جامعه دریایی و بندری ایجاد نمود اما ایشان در اولین گام با ارائه یک برنامه گونه ضعیف نا امیدیهایی ایجاد کرد.
    برنامه ایشان اعلام روزمره گیهای سازمان بود و تنها نقطه قوت برنامه ایشان تشکیل گروه نخبگانی و توجه به تشکلهای قوی دریایی و بندری بود.
    با توجه به شرایط و مراحل انتصاب ایشان شاید فرصت ارائه برنامه نشده است. هنوز هم دیر نیست ایشان می توانند در اسرع وقت با بهره گیری از نخبگان و تشکلهای تخصصی قوی موجود بندری و دریایی برنامه ای قوی، شفاف، قابل اقدام ، قابل پایش و اندازه گیری و ... بنویسند و منتشر و اجرایی کنند.
    ضعیف ترین بخش برنامه و ارائه ایشان کد دادن به دشمن که ناوگان شمال تحریم نیست بود.
    توصیه می شود که برای تدوین برنامه حتما از نخبگان و تشکلها استفاده کنند و برنامه های درون سازمانی را تبدیل به برنامه نکنند.
    برای ایشان آرزوی توفیق داریم
    توفیق ایشان توفیق همه ما است
    آماده هر گونه کمک در این راستا هستیم