| کد خبر: 235984 |

◄ سیستم آموزش دریایی ایران در فهرست سفید سازمان جهانی دریانوردی

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سال گذشته و امسال سیستم آموزشی کشور در حوزه دریا در فهرست سفید سازمان جهانی دریانوردی قرار گرفت.

تین نیوز

جلیل اسلامی امروز در مراسم روز جهانی دریانوردی که در تهران برگزارشد، اظهار داشت: از سال 65 توسط سازمان بنادر و دریانوردی مراسم گرامی‌داشت این روز برگزار می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، وی با بیان اینکه دریانوردان این روزها با دو مشکل کرونا و تحریم دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت:‌حمل و نقل دریایی پس از سازمان‌های مالی و انرژی تحت تحریم قرار گرفت، اما راه تجارت دریایی بسته نشد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سازمان‌های دریایی با دور زدن تحریم‌ها و احقاق حقوق دریایی این صنعت را سرپا نگه داشته‌اند.

اسلامی عنوان کرد: همه 85 هزار دریانورد ایرانی امروز واکسینه شده‌اند.

وی افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی صدور گواهینامه دریایی و همکاری با شرکت‌های کشتیرانی تلاش شد کارها به خوبی پیش برود و دریانوردان در مسائل مربوط به حوزه‌های آموزشی مشکلی نداشتند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سال گذشته و امسال سیستم آموزشی کشور در حوزه دریا در فهرست سفید سازمان جهانی دریانوردی قرار گرفت که در این راستا 50 هزار سند در 6 ماه گذشته صادر و تحویل دریانوردان شد.

اسلامی اظهار داشت: قراردادهای دریایی نهایی شده و از طریق وزارت رفاه در حال پیگیری است تا در موضوع حقوق دریانوردان موارد شفافی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در 6 ماه گذشته شرایط مناسبی در موضوع آلودگی‌های دریایی نداشته‌ایم و 28 عملیات یا شرایط امداد و نجات انجام شد که با جمعی از سازمان‌های مرتبط با دریا توانستیم آلایندگی دریا را کنترل کنیم.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: سالانه از طریق سازمان بنادر و دریانوردی هزار نفر به صورت متوسط در عملیات مختلف نجات دریایی از مرگ و آسیب نجات می‌یابند. 

اسلامی ضمن اشاره به چهار راهبرد سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه و به‌روزآوری نوسازی ناوگان دریایی، ارتقای سطح ایمنی دریایی، کمک به رفع چالش‌ها و ارتقای کمی و کیفی توسعه و آموزش دریانوردان در تراز ملی و بین‌‌المللی از راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.