| کد خبر: 178603 |

مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد مطرح کرد:

◄ ۱۵ پست اسکله بندر امیرآباد فعال است

بیش از هشت کالای استراتژیک از بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری می‌شود.

تین نیوز

مدیر بنادرودریانوردی امیرآباد گفت: غلات، کالاهای ساختمانی، مواد نفتی، چوب، میوه، مرکبات و چوب بخشی از کالاهایی است که در ۱۵ پست اسکله بندرامیرآباد تخلیه و بارگیری می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سیاوش رضوانی در بازدید حسین‌زادگان؛ استاندار مازندران، به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد اشاره کرد و افزود: این بندر با دارا بودن ۱۰۶۰ هکتار اراضی پس‌کرانه، بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر و سومین بندر بزرگ کشور است.

وی ظرفیت کنونی تخلیه و بارگیری کالا در این بندر را ۷.۵ میلیون تن عنوان کرد و گفت: غلات، کالاهای ساختمانی، مواد نفتی، چوب، میوه، مرکبات و چوب بخشی از کالاهایی است که در ۱۵ پست اسکله بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری می‌شود.

رضوانی در بخش دیگری از معرفی بندر امیرآباد اظهار کرد: این بندر در سال‌های اخیر؛ حائز رتبه‌های برتر جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در بخش استانی نیز موفق به‌قرار گرفتن در جایگاه برتر جشنواره شهید رجایی متمادی شده است.

وی به تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تجهیزات مدرن ناوگان راهبری و حمل‌ونقل دریایی، وجود کارخانجات بخش خصوصی از قبیل فولاد، کاغذ، گچ و MDF بندر امیرآباد اشاره و خاطرنشان کرد: با افتتاح اسکله رورو ریلی، این بندر به‌عنوان یگانه بندر دارای این نوع اسکله در کشور، نقش بی‌بدیلی را در افزایش ترانزیت کالا در منطقه ایفا خواهد کرد.

رضوانی با تصریح بر اینکه بندرامیرآباد جایگاه نخست میزان صادرات و واردات کالا در شمال کشور را داراست نگاه ویژه مسئولین بلندپایه استان را به این بندر جهت اعتلای اقتصاد استان را خواستار شد.

راه‌اندازی مراکز لجستیک برای تقویت بخش کشاورزی

حسین‌زادگان؛ استاندار مازندران نیز در بازدید از بندر امیرآباد رویکرد این بندر در سال‌های اخیر را امیدوارکننده دانست و بر تقویت اقتصاد استان مازندران با توسعه و گسترش بنگاه‌های اقتصادی کوچک در کنار بنگاه‌های اقتصادی بزرگ همچون بندر امیرآباد تاکید کرد.

وی بابیان این‌که بخشی از اقتصاد مازندران بر محور مرکبات و محصولات کشاورزی قرار دارد وجود سورتینگ میوه و مرکبات و اسکله رورو ریلی در بندرامیرآباد را فرصت مغتنمی جهت ترانزیت این محصولات به کشورهای حوزه دریای خزر و CIS برشمرد و خاطرنشان کرد: با استفاده از توانمندی‌های تجار و بازرگانان بومی در این استان می‌توانیم از فرصت‌ها به‌خوبی بهره ببریم.

وی با تاکید بر این‌که شکوفایی اقتصادی هر جامعه درگرو توسعه صادرات است، یادآور شد: همه باید کمک کنیم تا مراکز لجستیک برای تقویت بخش کشاورزی راه‌اندازی شود و بستر زیربنایی بندر امیرآباد نیز جهت رسیدن به این هدف مناسب است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.