| کد خبر: 174846 |

◄ دومین محموله بین‌المللی وارد بندر امیرآباد شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مازندران از توافق دوجانبه بین ایران و ترکمنستان برای انتقال محموله صادراتی ترکمنستان به هند از طریق بندر امیرآباد خبر داد.

تین نیوز

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مازندران از توافق دوجانبه بین ایران و ترکمنستان برای انتقال  محموله صادراتی ترکمنستان به هند از طریق بندر امیرآباد خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیاوش رضوانی گفت: محموله صادراتی ترکمنستان شامل 30 هزار تن کود شیمیایی از طریق بندر امیرآباد  به هند منتقل می‌شود.

او به ورود 10 درصد از این محموله از بندر ترکمن‌باشی ترکمنستان به بندر امیرآباد اشاره کرد و گفت: این محموله از طریق اسکله رو-رو ریلی به مقصد بندر شهید رجایی انتقال داده می‌شود تا به هندوستان برسد.

او با بیان اینکه این محموله دومین کالای ترانزیتی ورودی در یک ماه اخیر است و افزود: محموله قبلی 154 دستگاه اتوبوس یک تاجر تاجیک نیز از طریق بندر امیرآباد به مقصد دوشنبه پایتخت تاجیکستان ترانزیت شد.

وی از افزایش 12 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از این بندر به کشورهای حوزه دریای خزر در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت 280 هزار تن کالای غیرنفتی از بندر امیرآباد به بنادر بنادر آکتائو، آستراخان، ماخاچ کالا، ترکمنباشی، باکو، اولیا، اَلت و آلفا ارسال شد.

مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد از رشد 32 درصدی ترانزیت کالا خبر داد و گفت: در سال جاری یک‌میلیون و 295 هزار و 684 تن کالا از بندر امیرآباد ترانزیت شد که بیشتر آن گازوئیل ، کود شیمیایی و سموم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.