| کد خبر: 169619 |

◄ افتتاح اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال جاری

اسکله رو-روی ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود. سیاوش رضوانی مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اعلام این خبر گفت: با آغاز به کار این تجهیزات، بخشی از اهداف موردنظر و کلان ما درزمینهٔ همکاری با کشورهای حاشیه خزر درزمینهٔ صادرات و ترانزیت محقق خواهد شد.

تین نیوز

اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

سیاوش رضوانی مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اعلام این خبر گفت: با آغاز به کار این تجهیزات، بخشی از اهداف موردنظر و کلان ما درزمینهٔ همکاری با کشورهای حاشیه خزر در زمینهٔ صادرات و ترانزیت محقق خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضوانی افزود: سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار تن صادرات داشتیم که امیدواریم امسال این میزان در سال جاری با همکاری بیشتر بین کشورها، رشد مناسب‌تری یابد.

او با اشاره به اینکه این همایش اولین همایش بین‌المللی است که در بندر امیرآباد و استان درحال انجام است، گفت: همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر به ارائه راهکارها و بررسی چالش‌های موجود می‌پردازد و محورهایی همچون نقش بنادر و کیفیت خدمات، نقش قوانین، وضعیت سیاسی بین کشورها، سرمایه‌گذاری‌های خوب بنادر شمالی دارد که درنظر داریم به تحقق آنها دست‌یابیم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ادامه داد: درصورت تحقق محورهایی که برای همایش درنظر گرفتیم توسعه پایدار اتفاق می‌افتد و صادرات در بنادر کشور ارتقا می‌یابد.

این مسئول بندری کشور تصریح کرد: به‌دنبال استفاده بهینه از ظرفیت‌های خالی بنادر شمالی کشور هستیم و برگزاری چنین همایشی به ما در تحقق این هدف کلان کمک فراوانی خواهد کرد.

رضوانی ادامه داد: تنوع دادن به کالاها در بنادر کشور و توسعه آنها از دیگر اهدافی است که دنبال می‌کنیم و معتقدیم که صادرات به این هدف کمک می‌کند. ترانزیت نیز دیگر فرصتی است که به تنوع دادن به کالاها در بنادر و توسعه آنها کمک می‌کند که درنظر داریم در ماه‌های آتی همایشی تحت عنوان ترانزیت کالا در بنادر شمالی کشور را نیز برگزار کنیم.

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با تأکید براینکه علاقه‌مندی کشورهای حاشیه خزر به سرمایه‌گذاری در ایران زیادی است، گفت: سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار تن صادرات داشتیم که امیدواریم امسال این میزان ارتقا یابد و رشد مناسب‌تری را شاهد باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.