| کد خبر: 169271 |

◄ ارسال نخستین محموله صادراتی از بندرامیرآباد به گرجستان

منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با دارا بودن ۱۵ پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷, ۵ میلیون تن در سال، تنها بندر متصل به راه‌آهن سراسری در شمال کشور و تنها بندر دارای اسکله رورو ریلی در کشور است که توانایی ارسال واگن های حامل کالا از طریق کشتی به کشورهای حاشیه دریای خزر را دارا می‌باشد.

تین نیوز

برای نخستین بار از بندر امیرآباد ۹ هزار تن مواد معدنی به مقصد کشور گرجستان به صورت حمل ترکیبی صادرشد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد، مدیر بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: در راستای حمایت از توسعه صادرات کالای ایرانی، بندر امیرآباد برای اولین بار اقدام به صادرات کالا به حجم ۹ هزار تن به مقصد کشور گرجستان کرده است.

سیاوش رضوانی افزود: از ۹ هزار تن کالای صادراتی به کشور گرجستان، ۶ هزار تن مواد معدنی کلینکر و ۳ هزار تن سیمان می‌باشد که پس از تخلیه در بنادر آستارا ایران و الت آذربایجان از طریق حمل ریلی به کشور گرجستان ارسال گردید.

رضوانی عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با دارا بودن ۱۵ پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷, ۵ میلیون تن در سال، تنها بندر متصل به راه‌آهن سراسری در شمال کشور و تنها بندر دارای اسکله رورو ریلی در کشور است که توانایی ارسال واگن های حامل کالا از طریق کشتی به کشورهای حاشیه دریای خزر را دارا می‌باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.